19.03.2019, 00:00

Chýbajúce gesto či ohrozená reputácia. Marketéri hodnotia, kde musia Čaputová a Šefčovič ešte zabrať

Traja skúsení ľudia z marketingovej brandže sa podrobne pozreli na výzvy pre prezidentských kandidátov.

Chýbajúce gesto či ohrozená reputácia. Marketéri hodnotia, kde musia Čaputová a Šefčovič ešte zabrať
Zdroj: TASR/Pavel Neubauer

Ruttkay: Najviac budú potrebné investície do hláv

V jednom prípade udržať víťaznú eufóriu, v druhom nájsť originálne riešenie na zvrat zle rozohratej šachovej partie. To sú podľa Michala Ruttkaya, riaditeľa agentúry Creo/Young & Rubicam, hlavné oblasti, do ktorých by mali kandidáti investovať v druhom kole.

V tíme víťazky prvého kola Zuzany Čaputovej, ktorej kampaň analytici zhodne označujú ako veľmi kvalitnú, vidí Ruttkay priestor na zlepšenie v rozhodnosti a asertívnosti.

​„Absentuje konkrétna vízia, čo nás, občanov, s takouto prezidentkou čaká. Tu by malo byť kľúčové vybrať a skonkretizovať niektoré zásadne prezidentské pozície,“ tvrdí marketér s tým, že by zároveň jej tím mal udržať volebnú mobilizáciu a ubrať z výstupov, ktoré pôsobia ublížene a nešťastne.

V Šefčovičovej kampani je prognózovanie podľa Ruttkaya zložitejšie. Hrá totiž o vlastnú reputáciu, ale aj o reputáciu a budúcnosť strany, ktorá ho nominovala, teda Smeru. „A to je vlastne oxymoron. Slabým miestom aj z tohto dôvodu bola autenticita. Neexistovala pozitívna emócia, nezvládal sa tlak inak naladených médií a sociálnych sietí. No a najviac chýbala kytica pre víťazku prvého kola,“ myslí si marketér.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.