19.03.2019, 00:00

Chýbajúce gesto či ohrozená reputácia. Marketéri hodnotia, kde musia Čaputová a Šefčovič ešte zabrať

Traja skúsení ľudia z marketingovej brandže sa podrobne pozreli na výzvy pre prezidentských kandidátov.

Chýbajúce gesto či ohrozená reputácia. Marketéri hodnotia, kde musia Čaputová a Šefčovič ešte zabrať
Zdroj: TASR/Pavel Neubauer

Ruttkay: Najviac budú potrebné investície do hláv

V jednom prípade udržať víťaznú eufóriu, v druhom nájsť originálne riešenie na zvrat zle rozohratej šachovej partie. To sú podľa Michala Ruttkaya, riaditeľa agentúry Creo/Young & Rubicam, hlavné oblasti, do ktorých by mali kandidáti investovať v druhom kole.

V tíme víťazky prvého kola Zuzany Čaputovej, ktorej kampaň analytici zhodne označujú ako veľmi kvalitnú, vidí Ruttkay priestor na zlepšenie v rozhodnosti a asertívnosti.

​„Absentuje konkrétna vízia, čo nás, občanov, s takouto prezidentkou čaká. Tu by malo byť kľúčové vybrať a skonkretizovať niektoré zásadne prezidentské pozície,“ tvrdí marketér s tým, že by zároveň jej tím mal udržať volebnú mobilizáciu a ubrať z výstupov, ktoré pôsobia ublížene a nešťastne.

V Šefčovičovej kampani je prognózovanie podľa Ruttkaya zložitejšie. Hrá totiž o vlastnú reputáciu, ale aj o reputáciu a budúcnosť strany, ktorá ho nominovala, teda Smeru. „A to je vlastne oxymoron. Slabým miestom aj z tohto dôvodu bola autenticita. Neexistovala pozitívna emócia, nezvládal sa tlak inak naladených médií a sociálnych sietí. No a najviac chýbala kytica pre víťazku prvého kola,“ myslí si marketér.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.