Vlastné zdroje, dary od sympatizantov, ako aj financovanie tretích strán. Najdrahšie prezidentské voľby v histórii spôsobili Zuzane Čaputovej aj Marošovi Šefčovičovi silný prievan na ich transparentných účtoch.
Napriek tomu sa marketéri zhodujú, že kampaň druhého kola sa niesla skôr v znamení minimalizmu. Kandidáti namiesto agresívneho zviditeľňovania sa v médiách či na sociálnych sieťach uprednostnili presviedčanie voličov sofistikovanejším spôsobom – rečníckymi schopnosťami v debatách a osobnými stretnutiami s voličmi.
Ako volila vaša obec, mesto či okres? Kliknite sem pre jednoduché vyhľadanie výsledkov
Cena hlasu išla nadol
Štrnásť centov. To je suma, koľko v prepočte stál jeden voličský hlas druhého kola prezidentských volieb. Na porovnanie, jeden vhodený hlas v prvom kole vyšiel na 1,30 eura. Vtedy prišli k volebným urnám dva milióny voličov a kandidáti na bilbordy, letáky či stretnutia s občanmi v teréne minuli dokopy viac ako 2,7 milióna eur. V druhom kole bola účasť nižšia, k urnám prišlo len 1,8 milióna voličov a výdavky oboch kandidátov sa vyšplhali spolu na 256-tisíc eur.
Politológ Václav Hřích si preto myslí, že ide o vynikajúci pomer. „Čakal by som, že pri tom, ako sa vyvíjalo prvé kolo, budú teraz náklady ešte vyššie, avšak svoje spravilo zrejme aj to, že boli ohraničované určitým z...
Zostáva vám 85% na dočítanie.