02.04.2019, 00:00

Ako vzniká fenomén Čaputová či Zelenskyj. Prečo sú ľudia ochotní voliť aktivistku alebo komika?

Pozrite si rozhovor s odborníkom na marketing Martinom Lengyelom v HNtelevízii.

Nová slovenská prezidentka Zuzana Čaputová komunikovala veľmi efektívne a moderným spôsobom, navyše mala dobre nastavené základné posolstvo.

Povedal to v rozhovore pre HNtelevíziu odborník na politický marketing Martin Lengyel.

"Veľa komunikovala cez sociálne siete, držala sa svojho posolstva, odpovedala jasne a zrozumiteľne a stavila na slušnú komunikáciu," hovorí Lengyel.

Kandidáti zmeny

Ten je momentálne na Ukrajine, kde sleduje dianie vo voľbách. Prvé kolo sa konalo v nedeľu a zvíťazil známy ukrajinský komik Volodymyr Zelenskyj pred súčasným prezidentom Petrom Porošenkom.

"Víťazom sa stal kandidát zmeny. Paradoxné je, že Zelenskyj hrá v úspešnom seriáli prezidenta, ktorého by si každý želal. V posledných dňoch mu však vyčítajú, že realita je úplne odlišná ako od úlohy, ktorý stvárňuje v televízii. Nahlas sa hovorí o tom, že za ním stoja oligarchovia, čo je aj predmetom antikampane," opisuje odborník.

Tvrdí, že pri kandidátovi v hocijakej krajine je nadôležitejšie postaviť kampaň na centrálnom posolstve. "Musíte povedať, či je to myšlienka zmeny a kontinuity." Podobným kandidátom zmeny je aj Čaputová.

Tvrdšia kampaň ako na Slovensku

Lengyel tvrdí, že do ukrajinskej kampane sa investuje viac peňazí ako na Slovensku. "Keď porovnáme tvrdosť kampane, či útoky, ktoré prebiehajú, tak na Ukrajine je to ďaleko silnejšie ako na Slovensku. Pozícia prezidenta je na Ukrajine ďaleko silnejšia, preto má oproti Slovensku aj kampaň iné parametre. Tam je kampaň oveľa tvrdšia, aj keď v niektorých parametroch podobná," hovorí. 

Celý rozhovor nájdete vo videu.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.