StoryEditor

Poisťovne lovia mŕtve duše

22.09.2006, 00:00
Boj o poistencov v týchto dňoch vrcholí. Ľudia majú už len týždeň na to, aby sa rozhodli o prípadnej zmene zdravotnej poisťovne. Zmenu zatiaľ zvolilo takmer 552-tisíc ľudí -- desaťnásobne viac ako vlani.
Boj o poistencov v týchto dňoch vrcholí. Ľudia majú už len týždeň na to, aby sa rozhodli o prípadnej zmene zdravotnej poisťovne. Zmenu zatiaľ zvolilo takmer 552-tisíc ľudí - desaťnásobne viac ako vlani.
Poisťovne v snahe osloviť čo najviac potenciálnych klientov oslovujú omylom aj nebožtíkov. Najviac takýchto prípadov zaznamenala zdravotná poisťovňa Dôvera. "Z tejto poisťovne poslali list mame, ktorá je už sedem rokov mŕtva. Otvoril ho môj už vyše 80-ročný otec, ktorého to veľmi rozrušilo. Bol totiž na mamu silne citovo nadviazaný," povedala pre HN pani Saša z Trnavy. Podobné prípady zaznamenali aj na východnom Slovensku.

Situáciu riešia
O dva týždne neskôr otvorila pani Saša vchod do domu brigádnikovi, ktorý listy z Dôvery roznášal. "Povedala som mu, že majú zlú databázu ľudí, ktorých oslovujú." Dostala odpoveď, ktorá ju zarazila - rovnakých prípadov je vraj množstvo. "Takáto poisťovňa vo mne nevzbudzuje dôveru, že bude mať kvalitné služby, keď už pri získavaní klientov si nevie zabezpečiť korektné údaje."
Hovorca Dôvery Radoslav Bielka sa za poisťovňu všetkým dotknutým ospravedlnil. Podľa neho celú vec preverujú a riešia už druhý týždeň. Prijali údajne opatrenia, ktoré podobné prípady minimalizujú. "Prípadné sťažnosti môžu občania podávať na našom bezplatnom telefónnom čísle."

Oslovili milión ľudí
Dôvera rozposlala približne jeden milión hromadných poštových zásielok. Rovnakú formu oslovenia zvolila aj zdravotná poisťovňa Apollo. Tá však sťažnosti tohto typu neeviduje. "Vracali sa nám však stovky listov," potvrdil predseda predstavenstva Karol Vinš. Podľa neho to spôsobuje fakt, že poistenci si neplnia povinnosti a nenahlasujú napríklad zmenu adresy. Apollo totiž rozposielala listy svojim poistencom a nabádala ich na prepoistenie známych a príbuzných.
Naopak, Dôvera sa rozhodla zveriť do rúk externej firme - Direct Marketing. Tá oslovovala aj poistencov iných poisťovní a použila pritom informácie z telefónnych zoznamov,
zo živnostenského registra či z poštových schránok.

Úrad kontroluje ostošesť
Výsledkom boja o poistencov sú aj sťažnosti, ktoré preveruje Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Dve poisťovne už dostali aj pokutu - Európska zdravotná 100-tisíc a Union tri milióny korún. Úradu sa nepáčilo, že pri získavaní klientov poisťovňa poskytovala nepravdivé alebo zavádzajúce informácie a ponúkala výhody, ktoré nevie zaručiť. Obe poisťovne sa odvolali.
V súčasnosti sleduje reklamné kampane v Union, Dôvere a v Európskej zdravotnej poisťovni. Úrad sleduje aj to, ako poisťovne vybavujú storno v prípade, že poistenec tvrdí, že sa do novej poisťovne neprihlásil.

Ako sa bojuje o poistencov:
- poisťovne ich bombardujú osobnými listami s ponukou poistiť sa
- poisťovne ľuďom posielajú oznámenia, že sa stali ich poistencami, pričom oslovení tvrdia, že si prihlášku na zmenu zdravotnej poisťovne nepodali
- díleri za prihlášku do novej zdravotnej poisťovne ponúkali alkohol a peniaze
- niektorí díleri poisťovní tvrdia, že "od roku 2007 štátne poisťovne zaniknú"

Počet podaní
Európska ZP 120
Union 472
Dôvera 6
Apollo 1
VšZP 3
Sideria 0
Spoločná ZP 0
Spolu 602
Z toho 462 ukončených, 140 v riešení
Zdroj: ÚDZS

POISŤOVNE LÁKAJÚ ľudí rôznymi výhodami. Zorientovať sa v ich širokej ponuke môže byť poriadne komplikované. Koláž hn, snímka archív

01 - Modified: 2003-04-03 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Čísla o našom zdraví neklamú... 02 - Modified: 2003-04-03 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Editorial
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
20. apríl 2024 16:53