Starostlivosť o zákazníka
ČEZ Miroslava Čalfová vedúca podpory predaja ČEZ Slovensko
Absolventka Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave pracuje v ČEZ Slovensko od apríla minulého roku a zoberá sa od samého začiatku podporou predaja. Od januára tohto roku je vedúcou celého útvaru podpory predaja. Svoju kariéru začala v Slovenských elektrárňach, kde pracovala v rozličných útvaroch komunikácie až po pozíciu vedúcej oddelenia technickej podpory predaja. „Som tímovým hráčom, mám rada literatúru, cestovanie, prírodu a šport.“ UKRENERGY Alena Hubačová obchodná zástupkyňa
Štúdium absolvovala na Vysokej škole banskej – Technickej univerzite Ostrava, na Ekonomickej fakulte. Ihneď po ukončení vysokej školy začala pracovať v oblasti obchodu s elektrickou energiou, na pozícii obchodníka v spoločnosti Moravia Energo. Svoje skúsenosti v tejto oblasti sa rozhodla ďalej rozšíriť v medzinárodnom prostredí spoločnosti Ukrenergy Trade. Nová práca jej priniesla príležitosť pôsobiť v dvoch rôznych, i keď legislatívne, sociálne a kultúrne blízkych štátoch, v Českej a Slovenskej republike. V spoločnosti Ukrenergy Trade pôsobí od apríla roku 2009. „Venujem sa monitoringu trhu, sledujem vývoj legislatívy, vyhľadávam ďalšie príležitosti pre našu spoločnosť. Väčšinu času venujem komunikácii s odberateľmi, riešením výberových konaní a s tým spojenú komunikáciu vnútri firmy. Všetka moja činnosť smeruje k zaisteniu spokojnosti našich odberateľov.“ UKRENERGY Dalibor Živčák obchodný zástupca
Štúdium na fakulte Elektrotechniky a informatiky Technickej Univerzity v Košiciach úspešne ukončil v roku 1998. Pre svoje následné doktorandské štúdium si vybral špecializáciu výroba a distribúcia elektriny. V energetike sa na rôznych pozíciách pohybuje od ukončenia štúdia, najprv ako inžinier, projekt manažér až napokon v roku 2007 začal pracovať ako obchodník s elektrickou energiou v spoločnosti Korlea Invest. Do spoločnosti Ukrenergy Trade nastúpil v roku 2008 s cieľom zužitkovať svoje skúsenosti so starostlivosťou o koncových odberateľov v oblasti obchodu s elektrickou energiou. „Táto práca predstavuje každodennú výzvu, pretože si vyžaduje neustále vzdelávanie sa, sledovanie legislatívy v energetike a zároveň prináša možnosť nahliadnuť do tzv. core-business v rôznych odvetviach hospodárstva.“ LUMIUS Antonín Hynčica regionálny manažér
Svoju kariéru začínal v roku 2000 ako servisný a implementačný technik v spoločnosti Atlas Consulting, potom pracoval ako obchodný manažér spoločnosti M.P.S. Ha-Vel a vedúci pobočky v AutoCont. Do spoločnosti Lumius nastúpil na svoju súčasnú pozíciu v júli 2005. Jeho práca si vyžaduje veľkú mieru samostatnosti, potrebu rýchlo a správne vyhodnocovať situácie, do ktorých sa dostáva, a adekvátne reagovať. Pre zákazníkov musí byť partnerom, ktorý pozná ich potreby. Samozrejmosťou je odolnosť proti stresu, veľká dávka empatie a asertivity. „Táto práca mi prináša možnosť realizovať sa a dosahovať také výsledky, ktoré zodpovedajú môjmu úsiliu. Dáva mi možnosť učiť sa nové veci a rozvíjať sa v oblastiach života.“ LUMIUS Ľuboš Straka regionálny manažér
Je absolventom Slovenskej vysokej školy technickej v Bratislave. Do roku 1992 pracoval ako konštruktér v Trenčíne, potom nastúpil ako energetik do firmy Ozeta. Na starosti mal starostlivosť o energetické hospodárstvo v závodoch na Slovensku, nákup a predaj elektriny, zemného plynu a vody. V roku 2007 nastúpil do spoločnosti Lumius na pozíciu regionálneho manažéra. „Mojou úlohou je vyhľadať potenciálneho zákazníka, skontaktovať sa, predstaviť našu spoločnosť, ak je potrebné, objasniť legislatívny postup pri procese zmeny dodávateľa, vyžiadať si čo najpodrobnejšie údaje o spotrebe energií, objasniť typy ponúkaných produktov a na základe predloženej spotreby predložiť cenovú ponuku, následne uzatvoriť zmluvu za čo najvýhodnejších platobných podmienok. Počas zmluvnej dodávky energií zabezpečovať poradenstvo a sledovať platobnú disciplínu zákazníka.“ ENEL Stanislav Reguli konateľ a výkonný riaditeľ SE Predaj
Absolvent Vysokej školy ekonomickej po ukončení pôsobil vo výpočtovom laboratóriu Slovenskej plánovacej komisie. V období 1981 až 1990 pracoval pre Slovenské energetické podniky ako vedúci oddelenia plánu výroby, odbytu a bilancií elektriny. V prvej polovici 90. rokov bol vedúcim úseku ekonomiky v Západoslovenských energetických podnikoch. Neskôr bol konateľom spoločnosti Bien, potom ekonomicko-finančným riaditeľom Union Fenosa Spania – RE Chisinau Moldavsko. Členom regulačnej rady Úradu pre reguláciu sieťových odvetví bol v rokoch 2002 až 2003. V rokoch 2005 a 2006 zastával funkciu generálneho riaditeľa a predsedu Predstavenstva Jadrovej vyraďovacej spoločnosti. Konateľom a výkonným riaditeľom spoločnosti SE Predaj, ktorá je stopercentnou dcérskou spoločnosťou Slovenských elektrární a predáva elektrickú energiu, sa stal ihneď po jej vzniku v roku 2009. Pod jeho vedením za pol roka činnosti firma uzavrela zmluvy na dodávku elektrickej energie firmám v roku 2010 v objeme prevyšujúcom 1 000 gigawatthodín. Hovorí anglicky a rusky. Je ženatý a má dve deti. SES Tlmače Miloš Ďurovič riaditeľ pre riadenie projektov
Absolvoval Vysokú školu ekonomickú v Bratislave, Fakultu ekonomiky riadenia výrobných odvetví, odbor Ekonomika priemyslu. Do SES Tlmače nastúpil v roku 1986. Od svojho nástupu pôsobil v oblasti projekt manažmentu. Od júna 1999 zastával pozíciu riaditeľa pre realizáciu. Túto pozíciu vykonáva naďalej, avšak v apríli 2007 bola premenovaná na riaditeľa pre riadenie projektov. „Do mojej kompetencie patrí zodpovednosť za riadenie úseku, ktorý zodpovedá za realizáciu všetkých kontrahovaných projektov.“ SLOVNAFT Vladimír Mikolaj Sales manager čerpacích staníc
Vysokoškolské vzdelanie ukončil v roku 1985 na Vysokej škole ekonomickej na Fakulte riadenia, smer Ekonomické informácie a kontrola. V roku 2003 získal certifikát od spoločnosti Mercuri international za úspešné absolvovanie rozvojového programu – Vedenie a riadenie pracovníkov. Pracovnú kariéru začínal v spoločnosti Doprastav. Od roku 1988 pracoval v Benzinole ako vedúci oddelenia podnikovej kontroly, postupne prešiel viacerými funkciami. Od roku 1996 pracoval v MOL Slovensko ako námestník pre maloobchod a prevádzku čerpacích staníc. Do Slovnaftu nastúpil v roku 2003 na úsek maloobchodu ako Sales manager čerpacích staníc – riadenie maloobchodného predaja v SR. Od 1. 6. 2006 zastáva túto funkciu aj pre sieť čerpacích staníc v ČR. „Mojou náplňou práce je komplexné riadenie siete čerpacích staníc, procesne od návrhov na investičnú činnosť výstavby a modernizácie siete, cez personálnu prácu pri výbere nájomcov, zmluvné vzťahy s nájomcami čerpačiek, ekonomické podmienky prenájmu, obchodnú skladbu tovarov predávaných na čerpacích staniciach, sledovanie finančnej disciplíny.“ SPP Peter Kuchta riaditeľ sekcie riadenia kľúčových zákazníkov
Absolvoval štúdium na Národohospodárskej fakulte Ekonomickej Univerzity v Bratislave. V rokoch 2002 až 2005 pôsobil na Úrade pre reguláciu sieťových odvetví najskôr v oblasti cenovej regulácie, neskôr ako riaditeľ odboru regulácie plynárenstva a vodárenstva. V Slovenskom plynárenskom priemysle pracuje od roku 2005. Začínal ako vedúci útvaru zmluvnej a cenovej politiky na divízii obchodu s plynom. Do jeho zodpovednosti patrilo riadenie obchodnej politiky vrátane nastavenia cenového systému pre všetky segmenty zákazníkov. Svoje znalosti plynárenského trhu využíva od roku 2008 na pozícii riaditeľa sekcie kľúčových zákazníkov. Do jeho zodpovednosti patrí riadenie vzťahov s najväčšími odberateľmi SPP. „Práca s našimi zákazníkmi je pre mňa veľkou výzvou. Otváranie trhu s plynom prináša neuveriteľné príležitosti. Mojím poslaním je riešenie požiadaviek kľúčových zákazníkov, ktorými sú spravidla tie najväčšie spoločnosti pôsobiace na Slovensku.“ DISTRIBÚCIA Milan Mindek riaditeľ Slovenského plynárenského dispečingu Na Strojníckej a elektrotechnickej fakulte Vysokej školy dopravy a spojov v Žiline absolvoval v roku 1979 odbor technická prevádzka telekomunikácií. V roku 1980 začínal v Žiline v plynárenskom priemysle ako vedúci meracej skupiny. Prešiel rôznymi riadiacim pozíciami a od roku 1994 stojí na čele Slovenského plynárenského dispečingu, ktorý je srdcom spoločnosti SPP – distribúcia. Slovenský plynárenský dispečing zodpovedá za operatívne riadenie distribučnej siete spoločnosti, riadi distribúciu plynu do nadväzujúcich sietí, zabezpečuje vyvažovanie distribučných sietí a plní dôležité úlohy pri riešení stavu núdze v plynárenstve. Nemenej dôležitá je obsluha poruchovej linky, ktorá slúži pre potreby zákazníkov v rámci celého Slovenska. „Najdôležitejšie pre mňa je, ak sa môžem pri plnení náročných úloh oprieť o kvalitných ľudí, ktorí tvoria spoľahlivo fungujúci kolektív. A takýto kolektív na Slovenskom plynárenskom dispečingu v súčasnosti pôsobí.“ SSE Andrea Maarová riaditeľka Sekcie Zákaznícke služby
Je absolventkou Filozofickej fakulty UK v Bratislave. Hneď po škole v roku 1998 nastúpila do Stredoslovenskej energetiky ako referentka rozvoja zamestnancov. Postupne prešla viacerými pozíciami v oblasti HR. Od roku 2006 pracovala ako riaditeľka Call centra spoločnosti. V roku 2008 nastúpila na svoju súčasnú pozíciu. Na starosti má riadenie vzťahov so zákazníkmi segmentu domácnosti a podnikatelia a tiež poskytovanie služieb zákazníkom prostredníctvom call centier a zákazníckych centier. „Rozhodujúci moment mojej kariéry v SSE bol vstup zahraničného investora, EDF. Zákazník bol dovtedy vnímaný ako niečo samozrejmé, niekto, kto potrebuje nás, a nie my jeho. A práve tento moment sa po vstupe EDF výrazne zmenil. Do centra záujmu sa začal stavať zákazník a my sme čelili potrebe pretvárať tradičné správanie zamestnancov a nastavenie procesov na zákaznícky orientované.“ VSE Juraj Drahovský vedúci úseku Služby pre zákazníkov
Univerzitné vzdelanie ukončil na Univerzite Komenského v Bratislave na Fakulte manažmentu. V rokoch 2000 až 2003 pôsobil v spoločnosti Deloitte&Touche ako audítor, kde sa venoval prevažne spoločnostiam z oblasti energetiky. Od septembra 2003 pracoval vo Východoslovenskej energetike na rôznych pozíciách v oblasti financií a kontrolingu. Od 1. januára 2009 je vedúcim úseku Služby pre zákazníkov. V masovom segmente, domácnosti a malí podnikatelia, zodpovedá za zabezpečenie merania elektriny, fakturáciu a manažment pohľadávok a za komplexnú obsluhu potrieb týchto zákazníkov. „Energetika v oblasti masových zákazníkov prechádza výraznými zmenami – liberalizácia a konkurencia prinášajú nové výzvy pre našu spoločnosť. Na zabezpečenie kvalitnej obsluhy, a tým aj spokojnosti našich zákazníkov, potrebujeme jasné procesy a ľudí, ktorým na vzťahu so zákazníkom naozaj záleží. Na mojej práci ma najviac baví neustále hľadanie a nachádzanie oblastí, v ktorých sa môžeme zlepšiť.“ VSE Stanislav Kundrát vedúci Key Accout Management
Je absolventom Technickej univerzity Košice, kde začínal ako vedecký pracovník. V kariére pokračoval v rôznych riadiacich funkciách v štátnej správe. V rokoch 1996 až 2004 pracoval pre spoločnosti Landis&Gyr a Siemens, kde mal na starosti predaj projektových riešení. Pred začiatkom liberalizácie trhu s elektrinou začal pracovať pre VSE, kde začínal na poste predajcu kľúčovým zákazníkom. Od 2005 zastáva pozíciu vedúceho útvaru Key Account Management. Od októbra 2008 je aj prokuristom spoločnosti RWE Gas Slovensko. Je zodpovedný za predaj elektriny, plynu a riadenie vzťahov pre najväčších zákazníkov na Slovensku. „Práca v obchode je pre mňa neustálou výzvou, ako sa zlepšovať a hľadať nové riešenia. V čase silnejúceho konkurenčného prostredia je nevyhnutné poskytovať stále lepšie produkty a služby prostredníctvom individuálneho prístupu k špecifickým požiadavkám zákazníkov a poskytovať širokú paletu doplnkových energetických služieb vrátane energetického poradenstva.“ ZSE Jana Staněková riaditeľka zákazníckych služieb
Vyštudovala STU, odbor Vodné hospodárstvo a vodné stavby, kde našla aj svoje prvé uplatnenie, z toho dva roky ako stredoškolská pedagogička. Väčšinu svojej profesionálnej dráhy zasvätila práve zákazníckym službám, kde sa pohybuje už 17 rokov, pričom najdlhšie obdobie pôsobila v oblasti komunikácie. V ZSE zastrešuje túto oblasť už štvrtý rok a do jej kompetencie spadajú zákaznícke služby poskytované prostredníctvom všetkých komunikačných kanálov spoločnosti, oblasť fakturácie za dodávku elektriny koncovým zákazníkom a s ňou súvisiace činnosti platobného styku a správy pohľadávok, oblasť riešenia písomných podaní (reklamácií) koncových zákazníkov a manažment kvality poskytovaných služieb. „Svoju prácu a jej výsledky pokladám za výlučne tímovú spoluprácu, založenú na korektnom vzťahu so zákazníkom, pričom dobrým vodidlom pri rozhodovaní sú moje vlastné očakávania ako zákazníka pri využívaní služieb iných spoločností.“ |