StoryEditor

"Banán", Cmorík či Lipa. Boj o voliča zvedú aj umelci

16.05.2010, 08:52
Autor:
TASRTASR

Už o pár dní, 22. mája, sa začne oficiálna kampaň pred voľbami do Národnej rady SR, ktoré sa na Slovensku uskutočnia 12. júna. S mítingami však už viaceré politické strany začali skôr. Okrem kandidátov strán, ktoré majú podľa prieskumov verejnej mienky najväčšiu šancu dostať sa do parlamentu, sa na nich objavujú aj slovenskí a maďarskí umelci.

Najsilnejšiu vládnu stranu Smer-SD svojimi vystúpeniami podporia herci a zabávači Peter Marcin a Peter Batthyany, ako aj spevák Pavol Hammel a jeho kolegyňa z hudobnej scény Katarína Hasprová.

"Na mítingoch, ktoré prebiehajú, využívame miestne súbory a umelcov v daných regiónoch," priblížila kultúrnu časť mítingov ĽS-HZDS hovorkyňa strany Soňa Jantoľáková.

Tretia koaličná strana SNS zatiaľ nechce hovoriť o účasti umelcov na pódiách národniarov. "Ešte to necháme v rovine prekvapenia," povedal pre TASR Dušan Štrauss z tlačového oddelenia SNS.

Podobne je na tom podľa poslanca Pavla Abrhana aj opozičné KDH.

SMK sa účasťou umelcov netají. "Na našich podujatiach budú medzi inými skupina Ghymes, herci Mátyás Dráfi, Géza Benkö, speváci Imre Vadkerti, György Derzsi a speváčky Mónika Rigó, Judit Kossáry," vymenovala hovorkyňa strany Eva Dunajská.

Najväčšej opozičnej strane SDKÚ-DS má na stretnutiach s občanmi spievať napríklad skupina Gladiator či najúspešnejšia slovenská superstar Peter Cmorik.

Mimoparlamentná strana Most-Híd nazvala sériu mítingov Most Party. V rámci nej by sa mali na pódiách objaviť bratia Nedvědovci, herečka Viki Ráková či speváci Peter Lipa, Robo Opatovský a Samo Tomeček.

Naopak, kampaň strany Sloboda a Solidarita (SaS) nie je podľa jej hovorkyne Tatiany Tóthovej postavená na vystúpeniach umelcov. "Samozrejme, ak sa nám nejaké známe osobnosti takýmto spôsobom rozhodnú prejaviť podporu, budeme radi, ale pôjde o ich súkromnú aktivitu," dodala.

Oficiálna volebná kampaň sa začína podľa Zákona o voľbách do Národnej rady SR 21 dní pred dňom volieb a trvať bude aj počas volebného dňa, teda 12. júna. Volebné moratórium totiž v parlamentných voľbách na Slovensku neplatí. Až do skončenia hlasovania je však zakázané zverejňovať výsledky volebných prieskumov.

V rámci oficiálnej kampane vyhradia Slovenský rozhlas (SRo) a Slovenská televízia (STV) najviac po 30 minút vysielacieho času pre kandidujúci politický subjekt, spolu však najviac 10 hodín vysielacieho času na vysielanie politickej reklamy. Obidve médiá zároveň zabezpečia zreteľné označenie a oddelenie tohto vysielania od ostatných relácií odvysielaním oznamu, že ide o platené vysielanie. Rovnako 10 hodín vysielacieho času vyčlenia SRo a STV na diskusné relácie.

Za politickú reklamu sa nepovažuje vysielanie spravodajských a publicistických relácií, ak sa realizujú spôsobom a za okolností ako v čase mimo kampane. Zároveň nesmie byť počas kampane znevýhodnená žiadna kandidujúca politická strana alebo koalícia.

Na prezentáciu politických subjektov slúžia aj volebné plagáty a iné nosiče informácií, ktoré možno umiestňovať na obcou vyhradených miestach. Takéto plochy musia zodpovedať zásadám rovnosti kandidujúcich politických strán alebo koalícií.

Do volebného súboja ide 18 politických subjektov s vyžrebovanými číslami - 1 Európska demokratická strana, 2 Únia - Strana pre Slovensko, 3 Strana rómskej koalície, 4 Paliho Kapurková, veselá politická strana, 5 Sloboda a Solidarita (SaS), 6 SDĽ, 7 SMK, 8 ĽS-HZDS. Číslo 9 má Komunistická strana Slovenska (KSS), 10 SNS, 11 Nová demokracia, 12 Združenie robotníkov Slovenska, 13 KDH, 14 Ľudová strana - Naše Slovensko, 15 SDKÚ-DS, 16 AZEN - Aliancia za Európu národov, 17 Smer-SD a 18 Most-Híd.

01 - Modified: 2004-01-15 11:01:52 - Feat.: 0 - Title: P. Rusko: Hyundai musíme podporiť, aj na dlh
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
01. júl 2022 09:49