Ľudia volajú po ich odchode z politiky, SDKÚ-DS však práve teraz na nich stavia svoju kampaň. Od utorka sa na voličov z bilbordov usmievajú aj expremiér a predseda strany Mikuláš Dzurinda či minister financií Ivan Mikloš.
Po kauze Gorila, ktorá hovorí o braní úplatkov a provízií za privatizácie z čias druhej Dzurindovej vlády, pritom preferencie SDKÚ neustále padajú. Dzurindovcom prisudzujú už ani nie polovicu volebného výsledku z roku 2010. Odborníci si myslia, že tento ťah SDKÚ renomé veľmi nezlepší. Politológ Ján Baránek predpokladá, že bilbordy s Dzurindom môžu časť voličov podráždiť. "Predovšetkým bývalých voličov SDKÚ upevnia v rozhodnutí stranu nevoliť."
Súhlasí s ním aj riaditeľ reklamnej agentúry Respect APP Róbert Slovák: "Vzhľadom na momentálnu náladu spoločnosti voči Dzurindovi to môže vyvolať skôr negatívne emócie." Použiť tváre Dzurindu a Mikloša by bolo podľa Slováka dobrým marketingovým ťahom len v prípade, ak by ich použila iná strana. "V prípade SDKÚ to dobrá stratégia nie je."
Dzurinda v tom problém nevidí. "Nemáme čo skrývať, nemáme sa za čo hanbiť," reagoval pre HN. Na margo zistení z Gorily hovorí, že veľakrát sa už pokúšali pošpiniť jeho meno a aj meno strany, no neúspešne. "Je to jeden veľký švindeľ. S každým dňom to ľudia budú chápať viac a viac." Pred poslednými voľbami sa Dzurinda z kandidátky stiahol, ani nevystupoval v kampani. Stalo sa tak po tom, čo Robert Fico na SDKÚ vyrukoval s podozrivým financovaním strany.
|
Viac o téme nájdete v zajtrajších Hospodárskych novinách. |