Kampaň bývalého rebela v KDH a nezávislého prezidentského kandidáta Radoslava Procházku môže byť jedna z najdrahších vôbec. Len do konca septembra stihol na svoju prezentáciu minúť 100-tisíc eur a pokračuje ďalej. Na porovnanie – len o tretinu vyššiu sumu dali na reklamu Ivan Gašparovič a Iveta Radičová počas mesiaca, keď vrcholila kampaň. Do volieb pritom zostáva ešte vyše pol roka. Väčšinu peňazí investoval poslanec zo svojho. „Polovicu som hradil z úspor, štvrtinu z pôžičky a štvrtinu z darov od najbližších kamarátov,“ povedal. Bývalý člen KDH si nedávno zriadil transparentný účet, na ktorý mu môžu podporovatelia posielať peniaze. Zatiaľ mu naň prišlo necelých päťtisíc eur.
Chýbajú istoty
Stotisíc zo svojho minul už aj ďalší prezidentský kandidát, Andrej Kiska. Ten sa však po vyzbieraní podpisov odmlčal. Procházka, naopak, vyrukoval s novými bilbordmi o práve na „hrdé Slovensko“. Spoluvlastník reklamnej agentúry Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay, ktorý v minulosti robil reklamnú kampaň napríklad aj KDH, Procházkovým bilbordom vyčíta, že na nich vyzerá inak ako v skutočnosti. „Ten človek na fotografiách nie je ten istý, ktorý kandiduje na prezidenta,“ reagoval pre HN. Bilbordom podľa neho tiež chýba jasná správa pre voliča a dávka populizmu. „Nie sú tam tie smerácke istoty. Mladý prezident alebo hrdé Slovensko, sú prázdne vety,“ myslí si.
Nešťastný štart
Ani politológ Grigorij Mesežnikov nepovažuje za najšťastnejší Procházkov štart, pri ktorom sa snažil obhájiť svoj pomerne mladý vek. „Uvidíme, či to niekoho osloví, ja by som na to dôraz nekládol,“ vraví. Kiska s Procházkom začali s kampaňou cez leto, pred piatimi rokmi o tomto čase ešte nemal bilbordy nikto. Radičová oficiálnu kampaň odštartovala 17. novembra 2008 a Gašparovič až v januári 2009 oznámil, že bude vôbec kandidovať.