StoryEditor

Po Bahrajne F1 premiérovo do Číny

24.09.2004, 00:00
S veľkými očakávaniami sa v týchto dňoch stretáva blížiaca sa premiéra čínskej Veľkej ceny F1 na supermodernom okruhu v Šanghaji. Ani päť mesiacov po úspechu VC Bahrajnu sa totiž nikto neodváži predpovedať, ako ďalšia návšteva Stredného a Ďalekého východu v rámci seriálu majstrovstiev sveta F1 napokon dopadne.

S veľkými očakávaniami sa v týchto dňoch stretáva blížiaca sa premiéra čínskej Veľkej ceny F1 na supermodernom okruhu v Šanghaji. Ani päť mesiacov po úspechu VC Bahrajnu sa totiž nikto neodváži predpovedať, ako ďalšia návšteva Stredného a Ďalekého východu v rámci seriálu majstrovstiev sveta F1 napokon dopadne. Trať pretekov dlhá 5,4 kilometra v tvare čínskeho znaku pre výraz "šang" stála Číňanov takmer 325 mil. USD a tí ju situovali prezieravo priamo do metropoly krajiny. Okruh v Šanghaji má zaručený kontrakt na podujatia formuly 1 v najbližších siedmich rokoch a bohatí sponzori sa snažia, aby podujatie získalo pevné miesto v kalendári MS. Aj preto sa už teraz usporiadatelia zaručili, že každý rok vynaložia na organizáciu minimálne ďalších 40 mil. USD.
Pri premiére sa očakáva návšteva približne do 200-tisíc divákov (z toho 29-tisíc na hlavnú tribúnu), preteky sú už dopredu vypredané, aj keď vstupenky stoja v rozmedzí od 44 až do 447 USD a priemerný ročný príjem v Číne dosahuje výšku tisíc USD. "Každý zainteresovaný človek smeruje na Východ. Čína je novým Klondikeom," prirovnal šéf stajne BAR David Richards "efjednotku" k zlatej horúčke z devätnásteho storočia. Pre medzinárodné automobilové koncerny sú pobrežné oblasti Číny zasľúbeným regiónom už od začiatku minulého roku. Trh s osobnými automobilmi sa v krajine za posledné tri roky viac než zdvojnásobil, každá zo silných automobiliek už spolupracuje v Číne s miestnymi partnermi. Obrovský dopyt je predovšetkým o autá strednej triedy, ale slušný dopyt zaregistrovali výrobcovia i o limuzíny a dovážané modely tej najvyššej cenovej kategórie.
Priebežné poradie (po 15 pretekoch): 1. M. Schumacher 136 bodov, 2. Barrichello (obaja Ferrari) 98, 3. Button (BAR) 71, 4. Trulli 46, 5. Alonso (Renault) 45, 6. Montoya (Williams) 42.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 234, 2. BAR 94, 3. Renault 91, 4. Williams 60, 5. McLaren 52, 6. Sauber 29.

menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
20. apríl 2024 03:08