Google niekedy nemá najlepší týždeň. Spoločnosť, ktorá proklamuje „nebuďte zlý“, je terčom viacerých nenávistí. Keď Google spustil nový dizajn emailovej služby Gmail a Reader služby, hneď ich zaplavili užívatelia, ktorí upozornili na veľmi komplikovanú novú verziu, v porovnaní s predchádzajúcou. Google je spoločnosť tak ako každá iná. Niekedy ich nový produkt užívatelia vynesú na vrchol rebríčka a inokedy zas pošlú na samé dno. Pamätáte sa na chyby, ktorých sa Google dopustil?
1. Google Wave, 2009
Táto služba bola propagovaná ako budúcnosť on-line komunikácie. Google Wave prisľúbili svojim užívateľom, spolupracovať a editovať ich prácu v reálnom čase. Google tvrdil, že jeho cieľom bolo spojiť prednosti emailu, sociálnej siete a instatných správ. Nakoniec však neuskutočnil ani jeden z nich. Platforma Wave, ktorá mohla premeniť koncept na realitu, zlyhala. Najväčšou chybou bol nedostatok používateľov a Google nakoniec vývoj tejto služby po roku zrušil.
2. Neschopnosť kúpiť Sun Microsystems, 2009
Technologický priemysel je dnes neustále poháňaný inováciami a zároveň prísnymi súdnymi spormi. Najväčší svetoví mobilní výrobcovia a softvérové spoločnosti sú v súčasnosti zapletení do masívnych súdnych sporov ohľadom patentov a autorských právach. V roku 2009 Oracle kúpil Sun za 7,4 miliardy dolárov. Zároveň v rovnakom čase prišli práva na technológiu Java, ktorej technológia spočíva v počte zariadení a softvérov, vrátanie systému Google Android. Spoločnosť Oracle okamžite začaloval Google za využívanie jeho technológie. Ak vyhrá Oracle, od spoločnosti Google môže dostať 7,4 bilióna dolárov.
3. Investovanie do AOL, 2005
Ak by vám niekto povedal, aby ste investovali do AOL, určite by ste si o ňom mysleli, že to nemyslí vážne. Ale Google spravil v roku 2005 svoje rozhodnutie. Spoločnosť uznala za vhodné, investovať 1 bilión dolárov do spoločnosti America Online, čím získala 5 percentný podiel v spoločnosti. Tu však stačí spomenúť iba to, že Google nedostal takú návratnosť investícií, ako predpokladal. V roku 2009 sa príjmy AOL znížili o 23 percent a Google svoj podiel predal za 283 miliónov dolárov.
4. Neschopnosť kúpiť Groupon, 2010
Služba Groupon, denná ponuka zliav širokej verejnosti sa 4. novembra zvýšil na 700 dolárov, čím dosiahli druhú najväčšiu primárnu emisiu akcií spoločnosti U.S. Internet company, kedy Google zvýšil svoj podiel na 1,7 bilióna v roku 2004. Groupon má dnes hodnotu 13 biliónov dolárov a Google až teraz si je vedomí svojej chyby, že nekúpil Groupon za 6 biliónov dolárov. Google predčasne stiahol rokovania so spoločnosťou.
5. Google Buzz, 2010
Pred službou Google + existovala služba Google Buzz. Bola integrovaná do služby Gmail a svojim užívateľov umožňovala zdieľať fotografie, odkazy, správy a rôzne aktualizácie. V prípade, ak užívateľ zverejnil správu, tá mohla byť poslaná na rôzne Google platformy. Krátko po vydaní tejto služby, Buzz čelil tvrdej kritike za svoj laxný prístup k ochrane súkromia. Za túto skutočnosť sa dokonca súdi na súde. Minulý mesiac Google oznámil, že službu Buzz uzavrie a svoje sily bude sústrediť na jeho najnovšiu sociálnu sieť Google+. Uvidíme teda, čo prinesie táto nová služba.
Damien Scott, complex.com