StoryEditor

Slováci milujú Facebook. Nechýba takmer v žiadnom telefóne

31.03.2016, 00:00
Autor:
dpidpi

Urobili sme si malý informačný prieskum. Chceli sme vedieť, čo Slováci bežne používajú v mobilnom telefóne a ako vyzerá ich základná plocha. Teda na aké aplikácie sa spoliehajú a ktoré doplnky musia mať ihneď poruke.

Tie základné, ktoré tam už máte po nainštalovaní, sme sa snažili nevšímať si. Po malej výzve pre čitateľov sme dostali desiatky odpovedí, ktoré zodpovedali základnú otázku. Milujeme Facebook. Skrátka takmer každý respondent mal na svojej ploche ikonu najväčšej sociálnej siete aj spolu s Messengerom. 

Svoj virtuálny život tu aktualizujú viac než dva milióny Slovákov a veľká väčšina z nich k Facebooku pristupuje práve zo smartfónu. Základom pre Slováka v telefóne je však poznať aj aktuálne počasie či mať ihneď k dispozícii mapy. Najčastejšie od Googlu, Applu či Waze. 

Snímky plochy však ukázali aj iný zaujímavý trend. A to najmä nástup nových sociálnych sietí, ktoré nie sú u nás také zaužívané ako napríklad spomínaný Facebook. Ten dopláca na svoju veľkosť a všeobecné zameranie. Rastie konkrétne Instagram, ale aj Snapchat. Kým prvú menovanú ešte väčšina pozná, Snapchat je úplne nová kategória.

Reuters

Je to unikátna aplikácia, ktoré sa označuje aj za budúcnosť sociálnych sietí. Funguje inak ako jej najväčší konkurent (Facebook), a ak ju začnete používať, úprimne jej najskôr vôbec nerozumiete. Službu aktuálne používajú v drvivej väčšine najmä mladí ľudia. Služba však rastie a len po piatich rokoch má firma, ktorú zakladali traja ľudia, odhadovanú hodnotu od 10 – 20 miliárd dolárov. Neúspešne sa ju pokúsil kúpiť aj Facebook. 

Ďalším doplnkom, ktorý sa opakoval, bol jednoznačne WhatsApp a Viber. Dvojka komunikačných nástrojov, ktoré nahradia SMS správy či telefonovanie cez internet. Úspešne sme na plochách našli tiež množstvo aplikácií, ktoré dokážu upravovať fotografie, alebo banku. Každý piaty človek mal už na prvej ploche doplnok, ktorý ho dostal cez telefón do banky. 

Náš prieskum zasiahol predovšetkým mladých ľudí do 35 rokov a odzrkadľuje, čo ľudia primárne so svojím telefónom robia.  

Čo majú Slováci na základnej ploche smartfónu (doinštalované aplikácie) 

1. Facebook – 70 percent

2. Messenger – 62 percent

3. Instagram - 41 percent

4. WhatsApp – 34 percent

5. Viber – 31 percent

6. Banky – 24 percent

7. Snapchat – 20 percent

8. Ľubovolný editor fotografií – 18 percent

menuLevel = 2, menuRoute = style/digital, menuAlias = digital, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
25. apríl 2024 14:58