Pixabay
StoryEditor

Slováci čoraz viac uprednostňujú radlery a retro pivá

26.07.2018, 18:07
Autor:
TASRTASR
Hoci slovenský pivný trh patrí dlhodobo k pomerne stálym, musí i tak čoraz viac reagovať na nové trendy.

Spotreba piva totiž za posledné desaťročie stagnuje. Pivovary, aby zaujali, sa zameriavajú na rôzne špeciály či retro pivá alebo ponúkajú viac typov produktov v kategórii ciderov a rozširujú spektrum nealkoholických radlerov.

Slováci sa čoraz viac sťahujú z krčiem do súkromia. Svedčia o tom štatistiky poukazujúce na nárast predaja piva v plechovkách.

Možné však je, že si čoraz viac ľudí vychutnáva svoje obľúbené pivá v prírode, na posedeniach, chatách či priamo doma.

Čoraz širšia paleta príchutí alebo pribúdajúca ponuka radlerov láka stále širší okruh potenciálnych zákazníkov. Tento trend potvrdzuje aj spoločnosť Heineken Slovensko.

"Veľa prevádzok nepodáva pivo v zodpovedajúcej kvalite. Preto v rámci nášho programu Umenie čapovať edukujeme personál jednotlivých prevádzok, ako správne pivo načapovať a servírovať.

Akákoľvek chyba v starostlivosti o výčapné zariadenia, nesprávne skladovanie piva či samotné čapovanie a servis môžu mať fatálne následky na výsledný dojem z načapovaného piva.

Verím, že milovníci piva budú čoraz viac vyhľadávať tie prevádzky, v ktorých nájdu kvalitné pivo," povedal arol France, obchodný sládok pivovaru v Hurbanove.

Podľa jeho slov si Slováci radi doprajú rôzne pivné špeciály. Keď je niečo zaujímavé v ponuke, správny pivný štamgast musí prinajmenšom ochutnať, no pri dlhších posedeniach s priateľmi si stále radi doprajú najmä klasické ležiaky.

Približne od roku 2015 kontinuálne rastie obľuba piva bez alkoholu a radlerov. Za týmto trendom je možné pozorovať rastúci počet ľudí vyznávajúcich rôzne prvky zdravého životného štýlu, ku ktorým patrí aj zodpovedný prístup k pitiu alkoholu, pivo nevynímajúc.

Veľké pivovary tento prístup zákazníkov spravidla podporujú, ako to vidieť aj na ponuke v obchodoch.

Zatiaľ posledným životaschopným trendom v slovenskom pivovarníctve sa stalo nadväzovanie na tradície, teda retro pivá.

Vo svete sú prítomné už dlhšie, zvlášť v prípade etablovaných amerických značiek. V Európe mal tento trend pomalší nástup vďaka prítomnosti pív, ktoré sa varia v rovnakej podobe už viac ako storočie.

Na Slovensku trend „retro pív“ odštartoval Heineken Zlatým Bažantom ’73 inšpirovaný varným listom z roku 1973. V ostatných týždňoch sa objavil ďalší retro variant z nitrianskeho pivovaru Corgoň Rekord. Nitrianska pivná značka zvolila obdobie prvej republiky, pivo je inšpirované rovnomenným ležiakom z 20. rokov minulého storočia.

01 - Modified: 2024-04-25 10:00:00 - Feat.: - Title: Z malej firmy miliónový biznis. Manželky vybudovali uhlíkovo neutrálnu továreň, varia v nej aj čierne pivo 02 - Modified: 2024-04-25 12:00:00 - Feat.: - Title: Belgičanovi súd povolil šoférovať pod vplyvom alkoholu. Jeho telo si ho totiž vyrába samo 03 - Modified: 2024-04-23 05:30:00 - Feat.: - Title: Nudný telefón bojuje proti závislosti na smartfónoch pitím piva 04 - Modified: 2024-04-22 09:30:22 - Feat.: - Title: Prídeme o české pivo? Polia s chmeľom napáda agresívna hubová choroba, proti ktorej neexistuje ochrana 05 - Modified: 2024-04-13 07:00:00 - Feat.: - Title: Mníšky si v španielskej svätyni otvorili bar. K pivu dávajú aj Božie slovo
menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
25. apríl 2024 17:29