StoryEditor

Reklama, čo obchádza všetky normy. Pozrite sa

16.06.2014, 10:07
Autor:
stlstl
Predstavujeme vám prvú z vybraných reklám, ktorá súťaží o cenu v rámci prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions.

V nedeľu sa vo francúzskom Cannes začal najprestížnejší reklamný festival Cannes Lions. HNonline.sk v spolupráci s kreatívnou agentúrou Wiktor Leo Burnett aj tento rok predstavuje najoceňovanejšie reklamy uplynulého roka. Každý deň prinášame pohľad na vybranú reklamu očami tých najpovolanejších – dvoch komunikačných manažérov spoločností zaradených do rebríčka TOP 100 zadávateľov reklamy na Slovensku.

Naše pozvanie na pivo prijali dámy Eva Točková a Daniela Michaličová, ktoré hodnotia kampaň Newcastle Brown Ale s názvom „If We Made It“.


Naša otázka: „Má podľa vás táto reklama šancu na ocenenie? Prečo?“

Eva Točková pracuje v spoločnosti RAJO na pozícii marketing managera od roku 2009. Začínala na pozícii product managera a dnes do jej kompetencie okrem marketingovej stratégie a riadenia značky na slovenskom trhu patrí aj vedenie a koordinácia vybraných medzinárodných projektov, ktoré sa týkajú exportných aktivít firmy.

E. T.: Reklama NBA If We Made It je ako koncept výborná. Idea obísť Super Bowl, ale zároveň sa viesť na vlne obrovského záujmu, je brilantná. Ale či samotná reklama osloví porotu v Cannes, je otázne. Vnímanie Super Bowlu  v Európe asi nezodpovedá americkému nadšeniu, a tak to môže celé pôsobiť chaoticky až nudne.

 

Daniela Michaličová je riaditeľkou úseku komunikácie a bankopoisťovníctva v Komunálnej poisťovni už dva roky. Na starosti má internú aj externú komunikáciu, budovanie značky, nadlinkové a podlinkové aktivity, produktové a korporátne PR spoločnosti. Okrem toho zastrešuje spoluprácu so strategickými partnermi firmy – Združením miest a obcí Slovenska a Slovenskou sporiteľňou v oblasti predaja bankových produktov cez vlastnú predajnú sieť.

D. M.: Či táto reklama má na to, aby uspela na festivale Cannes Lions, to si odhadnúť netrúfnem. V každom prípade po jej vzhliadnutí môžem s určitosťou povedať, že úspešnou sa už stala. Spôsob, akým získali pozornosť médií a verejnosti, je obdivuhodný. Tvorcovia kampane nám ukázali, že vytvoriť pútavú kampaň k najväčšej reklamnej udalosti roka sa dá aj bez toho, aby si počas jej vysielania museli zaplatiť reklamný priestor. Svoju ideu postavili na dvoch faktoch, o ktorých síce ľudia vedia, že tu sú a že by mohli aj fungovať, ale nedokázali z ich vplyvu účelovo vyťažiť maximum a pretaviť do obrovského projektu vo forme mainstreamovej reklamy. V prvom rade je to tvrdenie, že aj negatívna reklama je reklama, a v druhom rade je to sila sociálnych sietí. Na základe týchto dvoch nástrojov vyrobili ilúziu reklamy o tom, čo by bolo, ak by natočili spot, ktorý možno ani nikdy neplánovali natočiť. Bravúrne zinscenované.  

Projekt Cannes Predictions prináša kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett, ocenená titulom "Agentúra dvadsaťročia", titulom pre najúspešnejšiu agentúru v celej 20-ročnej histórii súťaže Zlatý klinec. Ak si aj vy chcete zmerať sily s porotou v Cannes, navštívte www.cannespredictions.sk, pozrite si kompletnú dvadsaťpäťku reklám a hrajte o novú dizajnovú Kia Soul s plnou nádržou na týždeň.

01 - Modified: 2006-06-27 05:30:00 - Feat.: 0 - Title: Economic News SUMMARY, June 26
01 - Modified: 2024-04-15 13:42:00 - Feat.: - Title: Alagič sa kajá: Firma jej zrušila biznisovú spoluprácu kvôli Pellegrinimu. Najprv penila, teraz toto! 02 - Modified: 2024-04-05 08:26:07 - Feat.: - Title: Slovenský zväz ľadového hokeja spúšťa novú komunikačnú platformu Byť fér je #okej 03 - Modified: 2024-04-02 09:25:46 - Feat.: - Title: Apple sa chváli vnútornou pamäťou iPhonov. Tie však majú čo doháňať 04 - Modified: 2024-03-08 11:25:21 - Feat.: - Title: Nitra cenzúru neplánuje. Reklama, proti ktorej sa obyvatelia búrili, bola zaplatená do februára, vysvetľuje hovorca 05 - Modified: 2024-03-07 16:16:31 - Feat.: - Title: Nitranov nahnevala LGBTI+ reklama. Odmietame šírenie obsahu takýmto agresívnym spôsobom, poslali mail poslancom
menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
23. apríl 2024 17:01