V nedeľu sa vo francúzskom Cannes začal najprestížnejší reklamný festival Cannes Lions. HNonline.sk v spolupráci s kreatívnou agentúrou Wiktor Leo Burnett aj tento rok predstavuje najoceňovanejšie reklamy uplynulého roka. Každý deň prinášame pohľad na vybranú reklamu očami tých najpovolanejších – dvoch komunikačných manažérov spoločností zaradených do rebríčka TOP 100 zadávateľov reklamy na Slovensku.
Naše pozvanie na pivo prijali dámy Eva Točková a Daniela Michaličová, ktoré hodnotia kampaň Newcastle Brown Ale s názvom „If We Made It“.
Naša otázka: „Má podľa vás táto reklama šancu na ocenenie? Prečo?“
Eva Točková pracuje v spoločnosti RAJO na pozícii marketing managera od roku 2009. Začínala na pozícii product managera a dnes do jej kompetencie okrem marketingovej stratégie a riadenia značky na slovenskom trhu patrí aj vedenie a koordinácia vybraných medzinárodných projektov, ktoré sa týkajú exportných aktivít firmy.
E. T.: Reklama NBA If We Made It je ako koncept výborná. Idea obísť Super Bowl, ale zároveň sa viesť na vlne obrovského záujmu, je brilantná. Ale či samotná reklama osloví porotu v Cannes, je otázne. Vnímanie Super Bowlu v Európe asi nezodpovedá americkému nadšeniu, a tak to môže celé pôsobiť chaoticky až nudne.
Daniela Michaličová je riaditeľkou úseku komunikácie a bankopoisťovníctva v Komunálnej poisťovni už dva roky. Na starosti má internú aj externú komunikáciu, budovanie značky, nadlinkové a podlinkové aktivity, produktové a korporátne PR spoločnosti. Okrem toho zastrešuje spoluprácu so strategickými partnermi firmy – Združením miest a obcí Slovenska a Slovenskou sporiteľňou v oblasti predaja bankových produktov cez vlastnú predajnú sieť.
D. M.: Či táto reklama má na to, aby uspela na festivale Cannes Lions, to si odhadnúť netrúfnem. V každom prípade po jej vzhliadnutí môžem s určitosťou povedať, že úspešnou sa už stala. Spôsob, akým získali pozornosť médií a verejnosti, je obdivuhodný. Tvorcovia kampane nám ukázali, že vytvoriť pútavú kampaň k najväčšej reklamnej udalosti roka sa dá aj bez toho, aby si počas jej vysielania museli zaplatiť reklamný priestor. Svoju ideu postavili na dvoch faktoch, o ktorých síce ľudia vedia, že tu sú a že by mohli aj fungovať, ale nedokázali z ich vplyvu účelovo vyťažiť maximum a pretaviť do obrovského projektu vo forme mainstreamovej reklamy. V prvom rade je to tvrdenie, že aj negatívna reklama je reklama, a v druhom rade je to sila sociálnych sietí. Na základe týchto dvoch nástrojov vyrobili ilúziu reklamy o tom, čo by bolo, ak by natočili spot, ktorý možno ani nikdy neplánovali natočiť. Bravúrne zinscenované.
Projekt Cannes Predictions prináša kreatívna agentúra Wiktor Leo Burnett, ocenená titulom "Agentúra dvadsaťročia", titulom pre najúspešnejšiu agentúru v celej 20-ročnej histórii súťaže Zlatý klinec. Ak si aj vy chcete zmerať sily s porotou v Cannes, navštívte www.cannespredictions.sk, pozrite si kompletnú dvadsaťpäťku reklám a hrajte o novú dizajnovú Kia Soul s plnou nádržou na týždeň.