StoryEditor

Nové knihy

26.12.2002, 23:00

Komplexne spracovaná praktická príručka Pavla Andrleho Dokumentární akreditiv v praxi (Grada 2002) , ktorá uľahčí všetkým podnikateľom, a predovšetkým exportérom, každodenný obchodný styk s obchodnými partnermi a bankami. Dokumentárny akreditív je porovnaný s inými platobnými metódami, podrobne je opísaná akreditívna listina a zdôvodnená nutnosť kontroly potrebných dokumentov. Jednotlivé zásady a pravidlá sú vysvetlené v praktickej postupnosti na konkrétnych príkladoch a vyplnených vzoroch používaných formulárov. Autor objasňuje princíp dokumentárneho akreditívu, postupy, povinnosti i záväzky zúčastnených strán a upozorňuje i na prípadné problémy a možnosti riešení.


Publikácia Pavla Pospíšila Efektivní Public Relations (Computer Press 2002) je určená pre malé firmy, ktorým dá recept, ako v niekoľkých krokoch začať s budovaním publicity jednoducho a bez veľkých nákladov. Zároveň môže byť užitočná pre stredné a veľké spoločnosti aj pre veľké korporácie, ktorým poskytne tipy a rady, ako svoju komunikáciu urobiť účinnejšou. Publikácia sa venuje témam, ako zaisťovanie pozitívnej publicity, spôsobom, ako sa dostať do novín, písať tlačové správy, spoľahlivo rozosielať tlačové správy, efektívne zacieliť svoj zámer, robiť public rellations na internete, čo majú novinári radi, ako usporiadať tlačovú konferenciu a pod.

Kniha Psychologie reklamy (Grada 2002, druhé vydanie) má významný prínos v odbore. Druhé vydanie prináša okrem odpovedí na otázky, či sa viac páči seriózna alebo provokujúca a humorná reklama, ako ľudia reagujú na erotické prvky, ako testovať účinnosť reklamy a pod. aj nové ukážky a príklady, výsledky posledných dvoch ročníkov súťaže EFFIE o najefektívnejšiu reklamnú kampaň v Českej republike, aktualizované mediálne dáta, nové údaje o reklame na internete a informácie z výskumu postojov verejnosti k reklame.

Ak vás zaujímajú ľudia a túžite lepšie spoznať sám seba, kniha Bernhardta P. Wirtha O poznaní človeka, charakterológii a reči tela (Ikar 2002) vám pomôže preniknúť do hĺbky ľudského vnútra. Spoznáte lepšie seba aj druhých, zbadáte, v čom je jedinečný váš partner, sused alebo kolega. Kniha vysvetľuje mnohé životné situácie, venuje sa nášmu hlasu a písmu, rozpráva o charakterológii v praxi, signáloch tela a ich význame, programoch, ktoré riadia náš život, čo o symbolike tela a telesných orgánov.

"Vo veľkej knihe prírody môže čítať len ten, kto pozná jazyk, v ktorom je napísaná," povedal kedysi Galileo, "a týmto jazykom je matematika." V tejto často a neprávom obávanej vednej disciplíne nejde len o štúdium čísel: matematika nám umožňuje prenikať ku skrytým koreňom sveta okolo nás. Kniha Keitha J. Devlina Jazyk matematiky s podtitulom Jak zviditelnit neviditelné (Dokořán, 2002) podáva prehľadný obraz súčasnej matematiky a historického vývoja jej najzaujímavejších oblastí, zároveň vyzdvihuje jej základné črty, ktorými je jednoduchosť, čistota, presnosť a elegancia, predkladá však aj jej často zamlčanú stránku -- estetickú pôsobivosť intelektuálnu, vizuálnu i akustickú. Profesor Keith Devlin je jeden z najvýznamnejších popularizátorov matematiky súčasnosti. Pôsobí na Standfordskej univerzite a St. Mary College v Kalifornii a je autorom mnohých populárno-náučných i odborných kníh o matematike.

menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. apríl 2024 14:45