Pixabay
StoryEditor

Firmy s umelou inteligenciou porážajú konkurenciu v spokojnosti zákazníkov

04.06.2018, 10:30
Autor:
ČTKČTK
Umelá inteligencia vyrieši firmám až polovicu komunikácie so zákazníkmi.

Takmer 60 percent podnikov už má takzvaných virtuálnych asistentov, ktorí na diaľku vybavia napríklad pracovné hovory či naplánujú schôdzky podľa vopred určených požiadaviek.

Vyplýva to zo štúdie MIT Technology Review, ktorej sa zúčastnilo 550 manažérov z 30 krajín. Firmy využívajúce pri komunikácii umelú inteligenciu majú o 80 percent spokojnejších zákazníkov ako konkurenti, vyplýva z prieskumu.

Umelá inteligencia však nie je jediným nástrojom, ktorý firmy pri starostlivosti o zákazníkov využívajú. Pri nákupoch na internete sa môžu ľudia stretnúť napríklad aj s Chatbotmi, čo sú počítačové programy naprogramované k automatizovanej komunikácii s ľuďmi, ktoré nahrádzajú napríklad pracovníkov call centier.

Umelú inteligenciu využíva napríklad americký dopravný prepravca Uber či čínsky e-shop Alibaba. Firmy v Česku sa s ňou ešte len zoznamujú a väčšina slovenských e-shopov využíva umelú inteligenciu zatiaľ len obmedzene.

Z väčšej časti stojí za komunikáciou so zákazníkom ľudský faktor, ale obchody hovoria o postupnom posune. "Firmy v Česku sa ešte len zoznamujú s umelou inteligenciou. Najmä v odvetviach ako je cestovanie, automobilový priemysel alebo zdravotníctvo," uviedla riaditeľka českej technologickej firmy Rebel & Glory Gabriela Teissing.

"Využívame už rôzne systémy podobné umelej inteligencii, v komunikácii nám efektívne pomáhajú. Sú to napríklad čiastočne personalizované ponuky pre výber kategórií a produktov, ktoré ponúkame v rámci e-shopu, mailingu, alebo komunikácie na sociálnych sieťach," uviedol produktový manažér Kasa.cz Petr Štursa.

"Keďže je český trh nadštandardne vyspelý, možno očakávať, že pokrokovejšie firmy budú umelú inteligenciu pravidelnejšie využívať pomerne skoro. K masovejšiemu rozšíreniu som však skeptický. V rámci umelej inteligencie je v súčasných podmienkach ťažké nájsť riešenie, ktoré by bolo teraz spoľahlivé, ľahko implementovateľné a za rozumnú cenu. Očakávam ale, že sa tieto prekážky v najbližších rokoch výrazne zredukujú," dodal zakladateľ e-shopu Vemzu.cz Michal Do Viet Anh.

Umelú inteligenciu využíva tiež automobilový priemysel pre uľahčenie riadenia vozidiel. Patrí sem napríklad aktívny asistent riadenia, kontrola udržiavania bezpečnej vzdialenosti medzi autami na všetkých stranách, systém vyhodnocovania dopravnej situácie, asistent pre sledovanie stopy, systém rozpoznávania objektov pred autom alebo panoramatické sledovanie okolia auta.

"Veľa pozornosti sa venuje umelej inteligencii na palube vozidla. Pracujeme ale súbežne aj na zavádzaní umelej inteligencie do infraštruktúry a na jej využitie pri spracovaní veľkých databáz miest a ciest," uviedol riaditeľ Toyota Mobility Foundation Ryan Klem.

Japonská automobilka v spolupráci s Alan Turing Institute plánuje zvýšiť plynulosť mestskej premávky pomocou riadiaceho systému novej generácie. Ten sa má prispôsobiť aktuálnym podmienkam v reálnom čase a vziať do úvahy viac rôznych typov dopravy.

01 - Modified: 2022-10-04 09:42:14 - Feat.: - Title: Lacná Motorola sľubuje veľa „muziky“. Tentokrát tej naozajstnej 02 - Modified: 2022-09-29 16:00:00 - Feat.: - Title: Pacifista v hernom svete: Hráč dotiahol Diablo 2 na najťažšiu obtiažnosť bez toho, aby na niekoho zaútočil 03 - Modified: 2022-09-26 18:22:11 - Feat.: - Title: Si zvedavý, ako by dnes vyzerala princezná Diana alebo Freddie Mercury? Fotograf pomocou umelej inteligencie oživil hviezdy 04 - Modified: 2022-09-27 06:49:03 - Feat.: - Title: E-shop bez umelej inteligencie môže skončiť. Ak ju má nastavenú správne, zvýši predaj o desiatky percent 05 - Modified: 2022-09-09 10:55:49 - Feat.: - Title: Horúce novinky Apple sú známe: Na takéto ceny sa treba pripraviť pri iPhonoch a smart hodinkách
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
06. október 2022 22:36