Pokiaľ využívate alebo ste zaregistrovaný v sieti Google+, čaká vás zmena zmluvných podmienok. Od 11. novembra bude totiž Google používať v online inzercii aj vašu fotografiu s menom. Bude sa zobrazovať pri produktoch alebo službách, ktoré ste hodnotili alebo označili symbolom +1, teda alternatívou „Páči sa mi to“ z Facebooku.
Dokonalá reklama
Tieto odporúčania sa budú podľa Googlu zobrazovať len ľudom, s ktorými ste obsah zdieľali. „Odporúčania od ľudí, ktorých poznáte, vám môžu pomôcť. Takže vaša rodina, priatelia a iní môžu vidieť vaše meno, profilovú fotku a obsah ako hodnotenia, ktoré zdieľate, alebo reklamy, ktorým ste dali +1,“ uvádza sa v podmienkach Google. Pokiaľ si chcete dávať pozor na svoje súkromie, musíte častejšie navštevovať svoj profil na Google+ a skontrolovať nastavenie zdieľania. Ak by ste zdieľali všetok obsah verejne, s určitosťou sa vaše tipy budú zobrazovať aj cudzím ľudom.
Reklamný systém Google je veľmi podrobne premyslený. V súčasnosti stačí na Google vyhľadávať určité frázy ako napríklad zoskok z lietadla alebo dopisovať si s kolegom na Gmaili o dovolenke v Spojených štátoch amerických a takmer ihneď uvidíte výsledok v podobe presne cielenej reklamy na tandemové zoskoky či letenky.
Zlé hodnotenie zrejme prehliadne
Účet na Google+ má necelých 500 miliónov používateľov. Napríklad vlastní ho takmer každý majiteľ Android smartfónu, ktorý využíva služby obchodu Google Play.
Nové zmluvné podmienky ale umožňujú túto funkciu doporučení aj deaktivovať. V základom nastavení je však táto možnosť zapnutá. Pokiaľ ju budete chcieť vypnúť, Google vás začne presviedčať o ponechaní zapnutej funkcie dodatočným vyskakovacím oknom s otázkou „Určite ?“.
Doporučenia na služby sú v súčasnosti bežnou praxou a mnoho ľudí ich samostatne dopisuje konkrétnym podnikom na Foursqaue či iných obdobných službách. Okrem pozitívnej odozvy sú samozrejme často aj negatívne. V tomto prípade je možné sa zatiaľ len domnievať, že Google bude vaše zlé skúsenosti ignorovať a radšej zobrazí len tie lepšie napríklad od iných priateľov. Rovnako ako to ukazuje na svojich príkladoch odporúčaní - aj napriek nižšiemu priemernému hodnoteniu ukazuje od používateľov vždy len to najlepšie.
Ak nesúhlasíte, môžete odmietnuť
Podobnú stratégiu razí aj Facebook, ktorý už podobný systém používa. Najväčší rozdiel je však fakt, že Google môže túto reklamu zobrazovať na mnohých miestach či iných portáloch, Facebook len na svojej sociálnej sieti. Reklamu, ktorá využíva vašich priateľov na Facebooku, si môžete všimnúť najmä v jeho mobilnej verzii. Tú sa Facebook naučil výborne ovládať, keďže viac než 30 percent ziskov už prichádza práve z mobilu. Aj v tomto prípade máte na výber a môžete túto možnosť zakázať.
Rovnako ako Google aj Facebook má tieto podmiemky pre deaktivovanie bezpečne ukryté hlboko v nastaveniach. Ak nechcete, aby sa vaše meno či fotografia používala v reklamách na Facebooku, prejdite na tieto nastavenia a obe nastavte na možnosť „nikto“. Ak nechcete, aby Google používal vašu fotografiu a meno, prejdite na tento odkaz a odkliknite možnosť „Na základe mojej aktivity…“ a uložte.
Snímky: archív
Zdroj: Google, Facebook