Facebook zarobí na zmenách v Gmaili. Svoju službu pre elektronickú poštu Google zmenil len nedávno, no už teraz sa ukazuje, že nich bude profitovať Facebook.
Gmail po novom triedi maily do kategórií podľa toho, či sú to správy od reálnych ľudí, sociálnych sietí, alebo spoločností. A práve firmy s tým majú problém. Ich reklamné materiály sa nezobrazujú používateľom okamžite a preto ich môžu prehliadnuť.
Investiční analytici UBS (švajčiarska investičná banka pozn. red.) Eric J. Sheridan, Vishal J. Patel a Timothy E. Chiodo si myslia, že firmy budú teraz menej inzerovať formou emailov a vyhradený kapitál investujú do reklamy na Facebooku. Vďaka tomu by ľuďom ich reklamy ostali na očiach hneď pri prvom načítaní stránky.
Celkové mesačné príjmy z reklamy na jedného návštevníka |
V spojení s pripravovanými videoreklamami by to mohlo Facebooku podľa analytikov UBS vyniesť v roku 2014 až 9,3 miliardy dolárov. Pre rok 2013 sú očakávané tržby vo výške šesť miliárd.
Analytici ďalej tvrdia, že Facebook ani zďaleka nevyužíva svoj reklamný potenciál. Jeho jediným konkurentom v tomto smere je Google, ktorý má z reklamy takmer štvornásobný príjem. Ľudia pritom trávia na najväčšej sociálnej sieti približne rovnaký čas ako na stránkach Google.
Reklamné agentúry pritom potvrdili, že spoločnosti by boli ochotné zaplatiť dva a pol milióna dolárov za videoreklamu na Facebooku. "Naše prvé zistenia naznačujú, že Facebook by mohol v budúcom roku generovať približne 2-4 milióny dolárov denne na videu len v Severnej Amerike," tvrdia analytici z UBS.
Zdroj: BusinessInsider.com