V Japonsku sa v minulom roku odohral zaujímavý trend. Predaj smartphonov klesal a naopak po dlhých rokoch sa zvýšil predaj obyčajných mobilov. Tamojšia produkcia je ale dosť odlišná od toho, čo si aktuálne pod hlúpym telefónom predstavujeme v Európe.
Už dva roky v Japonsku klesajú predaje smartphonov a vlani naopak prvýkrát po mnohých rokoch medziročne stúpol predaj obyčajných mobilov. Vlani sa v Japonsku predalo 27,7 milióna smartfónov a 10,5 milióna obyčajných mobilov.
Podľa agentúry Reuters, ktorá štatistiku analytickej spoločnosti MM Research Institute zverejnila, sú dôvodom zmeny záujmu japonských zákazníkov pomerne vysoké náklady na telekomunikačné služby na tamojšom trhu. Tamojšie tarify sú z nášho pohľadu dosť komplikované a ich súčasťou sú príplatky za najrôznejšie služby.
Potvrdzuje to japonské ministerstvo telekomunikácií. Poplatky za rôzne služby pri používaní smartphonov sú podľa neho v Japonsku najvyššia na svete. Za používanie obyčajných mobilov pre zmenu najnižšie.
Prvýkrát po siedmich rokoch sa v Japonsku dvíhajú predaje obyčajných otváracích telefónov, teda takzvaných véčok. Predaje obyčajných vzrástli o 5,7 percenta na 10,58 milióna. S nástupom smartphonov sa pritom obyčajné "véčka" na rozvinutých trhoch takmer prestali predávať. Naopak v Japonsku sa v podstate nič iné ako véčka v segmente obyčajných mobilov nepredáva.
Naopak predaje smartphonov v krajine vychádzajúceho slnka klesajú. A to už druhý rok po sebe. Predaje smartphonov v Japonsku vlani klesli o 5,3 percenta na 27,7 milióna.
Tradiční japonskí výrobcovia ako Panasonic alebo NEC s výrobou inteligentných telefónov prestali, pretože nedokázali konkurovať lídrom tamojšieho trhu so smartphonmi Applu a Samsungu. Naďalej ale produkujú obyčajné mobily pre domáci trh.
Zdroj: iDnes.cz