Samsung je medzi mobilnými výrobcami šampiónom v rozsiahlosti ponuky. Zrejme aj v snahe zabrániť ďalšiemu poklesu ziskov oživuje aj modely, ktoré sa dočkali už niekoľkých nástupcov. Avšak táto stratégia súčasnej mobilnej jedničke nevychádza a v tohtoročnom treťom štvrťroku vykázala najhorší prevádzkový zisk od druhého štvrťroka 2011. Oproti zhodnému vlaňajšiemu obdobiu totiž mobilná divízia Samsungu dosiahla o 74% nižší zisk.
Spoločnosť sa tak rozhodla zmeniť stratégiu a v budúcom roku razantne prečistí produktovú ponuku inteligentných telefónov, z ktorých si sú v súčasnosti mnohé podobné ako vajce vajcu. Smartfóny sa majú preriediť podľa informácií portálu Wall Street Journal v budúcom roku až o 25 až 30 percent.
Na utorkovej newyorskej prezentácii to uviedol viceprezident Samsungu Robert Yi. Avšak už neinformoval, ktoré rady či modely z ponuky spoločnosti zmiznú. Podľa spoločnosti Strategy Analytics totiž Samsung v tohtoročnom treťom štvrťroku predal celkovo 79,2 miliónov smartfónov, teda o deväť miliónov menej ako pred rokom.
Poprední svetoví výrobcovia stále silnejšie pociťujú agresívnu politiku takmer neznámych čínskych výrobcov. Napríklad Xiaomi na dôležitom čínskom trhu už Samsung zosadilo z prvej pozície, a za pomerne krátku dobu sa stalo veľmi silným súperom. A zďaleka nie je jedinou firmou.
Viac sa presadzuje aj Motorola, ktorú od Googlu kúpila spoločnosť Lenovo, či spoločnosť Gionee. Títo výrobcovia Samsung valcujú predovšetkým v rozvojových krajinách, v ktorých zákazníkov získavajú vďaka lepšiemu pomeru ceny a výkonu.
Navyše nová generácia smartfónov Note firmu zrejme nespasí. Predáva sa totiž horšie ako predchádzajúce Note 3. Nech už to dopadne akokoľvek, prinajmenšom bude ponuka Samsungu pre používateľov výrazne prehľadnejšia.
Lukáš Hron
Snímky: Reuters