Hlavným cieľom vydavateľstva Axel Springer je zastaviť takýto prístup čitateľov na Bild.de. Blokovanie reklamy na internetových stránkach totiž oberá firmu o príjmy z reklamy.
Cesta, ako sa k obsahu webu dostať, však existuje. Bild.de dáva svojim čitateľom dve možnosti. Buď si pri návšteve portálu vypnú nástroj na blokovanie reklamy, alebo musia zaplatiť mesačný poplatok 2,99 eura, ktorý im umožní prístup k obsahu.
"Ten, kto nie je ochotný vypnúť blokovanie reklamy alebo nezaplatí, neuvidí žiadny obsah na Bild.de," hovorí vydavateľ vo svojom vyhlásení.
Blokovanie reklamy je problém pre vydavateľov na celom svete. Podľa správy reuters.com minulý rok používalo nástroje umožňujúce nezobrazenie reklamy okolo 200 miliónov ľudí. Je to o 40 percent viac ako rok predtým. Podľa prepočtov ide o výpadok z reklamných príjmov na úrovni približne 22 miliárd dolárov.
Podobný prístup, aký zvolili Nemci, je známy už zo Spojených štátov. Zvyknutí sú na to používatelia služby Hulu či čitatelia Washington Post. V Európe je však prístup Axel Springeru najagresívnejší.
Nemecký vydavateľ v monitorovaní svojich používateľov zistil, že 23 percent ich čitateľov používa podobné nástroje. V predchádzajúcich rokoch sa toto číslo pohybovalo na úrovni 20 percent.