StoryEditor

Najväčší nemecký bulvár zvolil radikálny prístup. Každý štvrtý čitateľ skončil

14.10.2015, 15:18
Nemecký vydavateľ urobil zásadný krok. Na svojom webe sa rozhodol znemožniť čítanie obsahu ľuďom, ak majú nainštalovaný nástroj na blokovanie reklamy.

Hlavným cieľom vydavateľstva Axel Springer je zastaviť takýto prístup čitateľov na Bild.de. Blokovanie reklamy na internetových stránkach totiž oberá firmu o príjmy z reklamy.

Cesta, ako sa k obsahu webu dostať, však existuje. Bild.de dáva svojim čitateľom dve možnosti. Buď si pri návšteve portálu vypnú nástroj na blokovanie reklamy, alebo musia zaplatiť mesačný poplatok 2,99 eura, ktorý im umožní prístup k obsahu.

"Ten, kto nie je ochotný vypnúť blokovanie reklamy alebo nezaplatí, neuvidí žiadny obsah na Bild.de," hovorí vydavateľ vo svojom vyhlásení.

Blokovanie reklamy je problém pre vydavateľov na celom svete. Podľa správy reuters.com minulý rok používalo nástroje umožňujúce nezobrazenie reklamy okolo 200 miliónov ľudí. Je to o 40 percent viac ako rok predtým. Podľa prepočtov ide o výpadok z reklamných príjmov na úrovni približne 22 miliárd dolárov.

Podobný prístup, aký zvolili Nemci, je známy už zo Spojených štátov. Zvyknutí sú na to používatelia služby Hulu či čitatelia Washington Post. V Európe je však prístup Axel Springeru najagresívnejší.

Nemecký vydavateľ v monitorovaní svojich používateľov zistil, že 23 percent ich čitateľov používa podobné nástroje. V predchádzajúcich rokoch sa toto číslo pohybovalo na úrovni 20 percent.

01 - Modified: 2007-10-12 12:07:04 - Feat.: 0 - Title: Etarget expanduje na balkánsky web
01 - Modified: 2024-04-15 13:42:00 - Feat.: - Title: Alagič sa kajá: Firma jej zrušila biznisovú spoluprácu kvôli Pellegrinimu. Najprv penila, teraz toto! 02 - Modified: 2024-04-02 09:25:46 - Feat.: - Title: Apple sa chváli vnútornou pamäťou iPhonov. Tie však majú čo doháňať 03 - Modified: 2024-03-08 11:25:21 - Feat.: - Title: Nitra cenzúru neplánuje. Reklama, proti ktorej sa obyvatelia búrili, bola zaplatená do februára, vysvetľuje hovorca 04 - Modified: 2024-03-07 16:16:31 - Feat.: - Title: Nitranov nahnevala LGBTI+ reklama. Odmietame šírenie obsahu takýmto agresívnym spôsobom, poslali mail poslancom 05 - Modified: 2024-02-16 08:33:08 - Feat.: - Title: Sila informácií či reklamy? Firmy využívajú feministické posolstvá na propagáciu zdravotníckych testov
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. apríl 2024 15:31