StoryEditor

Ani miliónové pokuty nezastavia šialený projekt Volkswagenu. Chce oživiť legendu

16.10.2015, 00:54
Autor:
HNstyle.skHNstyle.sk
Toto auto je označované za jeden z najstratovejších projektov novodobej histórie automobilového priemyslu.

Predstavitelia VW nedávno vyhlásili, že dôsledkom kauzy dieselgate, budú aj výrazné škrty. Automobilku totiž čakajú mastné pokuty, ale aj súdne spory so samotnými zákazníkmi v USA.

Koncern navyše čaká zvolávacia akcia a možno aj ďalšie sankcie, či odškodňovanie. VW totiž plánuje zvolávaciu akciu na január 2016, no napríklad v Kalifornii má čas na odstránenie závady iba do 20. novembra tohto roku. Napriek tomu to však vyzerá, že vedenie nechce zrušiť rozbehnuté projekty.

A to ani v prípade stratových projektov, akým je Phaeton. Začiatkom roka prišli informácie, že automobilka pracuje na novej generácii Phaetonu a to aj napriek tomu, že na prvej generácii, ktorá prišla v roku 2002, mali stratu 28 tisíc eur na každom predanom kuse. Luxusný sedan od VW je tak jedným z najstratovejších projektov v novodobej histórii automobilizmu.

Napriek tomu Matthias Müller nedávno vyhlásil, že skôr ako úplné stopnutie nejakého projektu preferuje jeho odloženie. Ani to sa však zrejme nedotkne nového Phaetonu. Pre značku je totiž veľmi dôležitý najmä na veľkom ázijskom trhu. Iná situácia je však v prípade nástupcu Bugatti Veyron. Typ Chiron teda môže postihnúť odloženie uvedenia na trh.

Či je v hre aj úplné zastavenie tohto projektu nie je jasné. Isté však je, že škrty sa viac ako jednotlivých rozbehnutých projektov dotknú skôr motoršportu a sponzoringu.

Müller sa tiež zastal bývalého vedenia automobilky. Podľa neho Martin Winterkorn o podvode skutočne nevedel. Doslova k tomu povedal: Myslíte si, že člen predstavenstva má čas hrabať sa v softvéri motoru?" Podľa neho skôr išlo o iniciatívu úzkej skupiny inžinierov, ktorí chceli splniť emisie a nezvyšovať náklady.

Müller sa však zastal aj Ferdinanda Piëcha. Na jeho odresu totiž povedal, že si rozhodne nemyslí, že by stál za rozpútaním škandálu, len aby znovu získal moc vo VW. Sú to vraj iba vykonštruované konšpiračné teórie.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

01 - Modified: 2007-10-15 08:06:29 - Feat.: 0 - Title: Slovensko sa zmenilo na veľké stavenisko
01 - Modified: 2022-12-02 11:41:44 - Feat.: - Title: Ako veľké výrobné podniky na Slovensku bojujú s vysokými cenami energií? 02 - Modified: 2022-11-30 12:49:38 - Feat.: - Title: Strašiak áut menom Euro 7 cieli na emisie pneumatík. Pribudne do výbavy „vysávač“? 03 - Modified: 2022-11-23 08:59:38 - Feat.: - Title: Superb aj Passat sú na obzore. Bratislavský Volkswagen prechádza zmenami a chystá masívny nábor 04 - Modified: 2022-11-19 20:04:20 - Feat.: - Title: Poľsko žiada Európsku úniu, aby sa nové emisné pravidlá nevzťahovali na obytné domy. "Teplo je právo občana" 05 - Modified: 2022-11-21 08:16:48 - Feat.: - Title: Anketa HN: Ako energetická kríza zasiahla najväčších hráčov a čo urobili pre zmiernenie dosahov?
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
06. december 2022 04:34