Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.04.2017, 09:39

Trump označil Washington za močiar. Aktivisti zbierajú milióny, aby dokázali opak

Občania mesta si myslia, že si nezaslúži takéto prirovnanie.

V tomto americkom meste si určite nenechajte ujsť obrovský vianočný stromček. Zoologická záhrada počas zimy usporadúva veľkolepú svetelnú šou. Biely dom a Lincolnov pamätník pokryté snehom vyzerajú obzvlášť nádherne. Washington každý rok počas zimných mesiacov uvádza obľúbené baletné predstavenie Luskáčik.
Zdroj: Flickr

Washington je ako močiar. Človek sa tam utopí v byrokracii, korupcii a prebujnenej administratíve. Takto opisoval hlavné mesto Spojených štátov počas svojej predvolebnej kampane Donald Trump a sľuboval, že ten močiar vysuší.

Avšak hoci by aj mal Trump v prípade byrokracie a vlády pravdu, Washington si prirovnanie k močiaru nezaslúži, myslia si aktivisti v hlavnom meste. Spustili preto marketingovú kampaň na očistenie mena mesta. Chcú na ňu vyzbierať tri až päť miliónov dolárov.

Bude to výzva

Do akcie sa zapojili občianske združenia aj miestni podnikatelia. Zdôrazňujú, že Washington nie je len sídlom federálnej vlády, ale že je to aj pekné mesto plné pamiatok a histórie, mesto s úspešne sa rozvíjajúcim súkromným sektorom, mesto ponúkajúce vysoko kvalifikovanú pracovnú silu a v neposlednom rade mesto známe svojou príjemnou a vibrujúcou mestskou atmosférou a kultúrou.

"Bude to zložité. Berúc do úvahy súčasnú klímu, je to jednoznačne výzva," povedal pre denník Washington Post jeden z účastníkov akcie, marketingový špecialista Barry Silverman.

Prieskum nálad

"Musíme sa popasovať so skreslením skutočností alebo prinajmenšom s nepochopením mnohých kvalít tohto regiónu, ktorý je viac než len federálna vláda a 'močiar, ktorý treba vysušiť'", dodal ďalší z účastníkov Matt Klein.

Organizátori kampane už uskutočnili prieskum nálad medzi obyvateľmi Washingtonu aj miestnymi podnikateľmi, konferenciu a workshopy. Teraz vypracúvajú rôzne marketingové produkty.

Lepšie meno

Na ich prezentáciu, napríklad umiestnenie šotov v televíziách či nainštalalovanie reklamných tabúľ v meste, majú v pláne vyzbierať tri až päť miliónov dolárov.

Ich cieľom je nielen vylepšiť meno Washingtonu, ale aj posilniť pýchu obyvateľov mesta na to, kde žijú.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.