Nízky odbyt piva privolal veľkú reťazovú reakciu
Vypadnutie sektora HoReCa dramaticky znížilo na Slovensku predaj zlatistého nápoja. V dôsledku toho klesli výroba sladu aj ceny jačmeňa.
Vypadnutie sektora HoReCa dramaticky znížilo na Slovensku predaj zlatistého nápoja. V dôsledku toho klesli výroba sladu aj ceny jačmeňa.
Určite sa môžeme inšpirovať krajinami, ktoré majú zníženú sadzbu DPH na stravovacie služby, tvrdí pre HN Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu.
Z alkoholických nápojov patrí medzi najobľúbenejšie jednoznačne pivo.
České pivovary za rok vyvezú do zahraničia viac piva než napríklad ich oveľa početnejšia konkurencia vo Veľkej Británii, Francúzsku, v Poľsku a Španielsku.
Pandémia preniesla pitie obľúbeného nápoja z krčiem do domácností. Spotreba v maloobchode pritom výpadok pokrýva iba čiastočne.
Nefiltrované, nepasterizované, pšeničné, belgické, IPA, nealko, ochutené, plzenské aj sezónne špeciality. Rôzne chute, rôzna stupňovitosť. O toto všetko sa môže už v budúcom roku rozšíriť ponuka piva v Turci.
Ak USA uskutočnia svoj plán, nové clá by sa vzťahovali aj na luxusné značky, ako sú Givenchy, Hermés, Rémy Cointreau a Pernod Ricard.
Evidujeme 15-percentný pokles tržieb, ktorý už nevieme dohnať, uviedol v rozhovore pre HN Branislav Kubiš, šéf on-trade v spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Aj tak základná surovina, ako je droždie, v súčasnej dobe v obchodoch občas chýba. Je to tým, že veľa ľudí sa predzásobila tak, že v regáloch už ho nenájdete. Slováci sa vrhajú do domácej výroby pečiva. Lenže šikovné slovenské ručičky dovedú droždie vyrobiť aj v domácich podmienkach.
Pre koronavírus čapujú malí aj veľkí producenti nápoje iba do fliaš a plechoviek.
Spoločnosť Staropramen po šiestich rokoch prestane vyrábať známy nealko nápoj. Prednosť dostali obľúbenejšie značky.
Veľkí výrobcovia začnú v plechovkách a skle predávať aj nápoje, ktoré boli zákazníci zvyknutí kupovať v PET fľašiach.