Petržalka zavádza nové pravidlá v parkovacom systéme
Po novom môže mať jeden rezident registrované maximálne dve vozidlá, z toho len jedno služobné vozidlo na súkromné účely.
Po novom môže mať jeden rezident registrované maximálne dve vozidlá, z toho len jedno služobné vozidlo na súkromné účely.
Čo by ste mali už ako začiatočnícky vodič ovládať? Niektoré tipy vám pri dosahovaní vodičského preukazu nepovedia.
Parkovanie pod stromami nám síce počas horúcich dní prináša príjemný tieň, no má aj svoje "tienisté" stránky. Zo stromov padajú semienka a lístočky, ktoré dokážu narobiť škodu.
Množstvo vodičov ani len netuší, ako sa majú v obytnej zóne správať či kde bez rizika pokuty odparkovať svoje vozidlo.
Hlavné mesto v súčasnosti nedokáže zodpovedne odhadnúť, koľko financií na spustenie parkovacej politiky dokáže alokovať.
Nové Mesto muselo pre nový koronavírus odložiť spustenie projektu pilotného rezidentského parkovania.
Gigant Continental predstavil na prvý pohľad nenápadný senzor. Ten rozoznáva zvuky a dokáže identifikovať ich povahu, čo prináša nové funkcie, ale i možnosť detekcie poškodenia stojaceho vozidla.
Spustenie celomestskej parkovacej politiky v Bratislave v prvých zónach sa očakáva od roku 2021.
Po Petržalke sa rezidenti môžu tešiť z parkovacích miest aj v najstaršej časti Ružinova. Projekt 500 bytov za prvý deň fungovania doslova vyprázdnil parkovacie plochy na sídlisku pri Nivách.
Zmena ceny ročnej parkovacej karty je jedným z opatrení, ktoré vlani vyrokovalo vedenie mestskej časti so súkromnou parkovacou spoločnosťou.
Najväčšia mestská časť v Bratislave predstavila nový systém len vlani v novembri, no už dnes prichádza prvá kritika: pre nejasné dopravné značenie či povinnosť Petržalčanov ísť najskôr na úrad.
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo tvrdí, že radnicu musel prvý rok vo funkcií viesť ako krízový manažér.
Mestská časť zároveň "upokojuje", že upozornení ani pokút sa zatiaľ nemusia obávať tí, ktorí sa do parkovacieho systému zaregistrovali.
Veľmi dôležitou súčasťou dopravy v budúcich smart cities je nepochybne inteligentné parkovanie, ktoré stojí na štyroch základných pilieroch.
Veľkosť parkovacích miest určuje predpis STN 73 6058 z roku 1987. Pri kolmom parkovaní je minimálna šírka parkovacieho miesta 2,25 metra a to je dnes veľmi málo.
Komunálni politici si bežne dláždia cestu k srdciam voličov sľubmi o lepšej parkovacej politike. HN zistili, že súčasnou rétorikou každého krajského mesta bez ucelenej parkovacej politiky je zavedenie rezidenčného parkovania. Dve z nich ho avizujú už v budúcom roku. A je tu aj snaha miest prevziať parkovacie systémy od súkromníkov do mestských rúk.