StoryEditor

Superb v športovej verzii? Fantázii sa medze nekladú

03.03.2015, 23:00
Šéfdizajnér mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto Jozef Kabaň.

Najťažšie je auto navrhnúť rovnomerne tak, aby ste ho z každej strany vnímali rovnako. „Pri Superbe konkrétne jednou z najzložitejších častí bola úplne nová kapota,“ vraví Kabaň.

Mladoboleslavská automobilka Škoda v Ženeve ukázala nový Superb. Je niečo, čo ste nemohli do dizajnu zakomponovať?

Nie. V Škode dnes platí jedno. To, čo si naplánujeme, to dokážeme finálne i zrealizovať a priviesť na trh. A to presne v tej podobe, ako som si predstavoval.

Nie ste ničím limitovaný? Nechceli ste dať autám napríklad športovejší, alebo práve naopak, elegantnejší vzhľad?

Nie, nie. Keby som totiž chcel robiť športové autá, tak som v úplne inej automobilke, ktorá sa im venuje. Pred rokmi som presne vedel, do akej automobilky idem. Produkty a tempo, ktorým vytvárame autá, je presne to, čo som chcel.

Čo bolo na novom Superbe najťažšie navrhnúť?

Viete, najťažšie v skutočnosti je auto navrhnúť rovnomerne tak, aby ste ho z každej strany vnímali rovnako. Ale konkrétne jednou z najzložitejších častí bola úplne nová kapota na tomto vozidle. Nie je to totiž úplne bežná konštrukcia pri masovo vyrábanom vozidle. Na druhej strane je to však i príležitosť pre našich zamestnancov, ktorí môžu ukázať, ako ovládajú svoje remeslo.

V súvislosti so Superbom sa hovorí aj o novej športovej verzii? Dočkáme sa jej?

Fantázii sa medze nekladú. Je možné, že bude (smiech).

Aký bude váš ďalší nový model?

Samozrejme, ďalším novým krokom je predstavenie kombi verzie Superbu.

Máte už túto verziu hotovú?

Vývoj auta trvá štyri roky. Toto auto už máme hotové dlhší čas. Ale tak ako pri každom, aj pri tomto, ešte prebiehajú malé a finálne prípravy v závodoch.

Ako dlho máte vlastne auto finálne pripravené, kým ho ukážete na svetovej premiére?

V Škode na autách pracujeme štyri roky. Predovšetkým v prvých dvoch rokoch sa intenzívne robí na dizajne a definujú sa všetky základné vlastnosti, ktoré musí vozidlo spĺňať a kam bude smerovať. Plus, samozrejme, sa musí brať do úvahy celý proces budúcej výroby. Povedať presne to, ako dlho máme automobil pripravený pred finálnym odhalením, žiaľ, nemôžem.

01 - Modified: 2007-04-01 21:42:30 - Feat.: 0 - Title: Svetové akciové trhy
01 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 02 - Modified: 2024-03-20 14:26:48 - Feat.: - Title: Dopravný podnik Bratislava nakúpi od Škody ďalších desať nových električiek 03 - Modified: 2024-03-03 23:00:00 - Feat.: - Title: Nové vlaky majú nahradiť len trojročné súpravy pri Žiline. Podľa analytikov ich viac potrebuje východ 04 - Modified: 2024-03-06 13:20:00 - Feat.: - Title: Otestovali sme odchádzajúcu Škodu Superb. Výkonom síce ohúri, ale na jamách zarmúti 05 - Modified: 2024-02-20 10:25:00 - Feat.: - Title: Doma na diaľnici i okreskách. Škoda Kodiaq sa vyvinula na skvelého spoločníka „pre všetko“
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 23:17