Postrach automobiliek je tu už 30 rokov. Najnovšia emisná norma pochová spaľovacie motory Pred 30 rokmi sa naplno spustil bič na konštruktérov áut, keď pre všetky novo predávané osobné vozidlá vošla do platnosti emisná norma Euro 1. V chystanej siedmej „generácii“ však zlikviduje všetky konvenčné autá.
EÚ chce zaviesť novú daň. Dotknúť sa má nielen motoristov, ale aj domácností K roku 2027 plánuje Európska únia upraviť systém obchodovania s emisnými kvótami. Prinesie to zvýšenie cien pohonných hmôt zhruba o 10 až 12 centov za každý liter, dotknúť by sa to malo aj vykurovania.
Výroba elektromobilu škodí prírode až o 70 percent viac ako bežné auto, priznáva Volvo Elektromobilita je, zdá sa, jasná budúcnosť motorizmu. Teda minimálne v Európe, kde by ste od roku 2035 nemali vedieť kúpiť nové vozidlo s bežným spaľovacím motorom. Volvo však prináša zaujímavú štúdiu.
Na trate smerujú modernizované vlaky. Kde budú premávať a kto má nárok na zľavy? Klimatizované vozne druhej triedy umožňujú aj prepravu bicyklov. Ich rýchlosť môže dosahovať až 160 kilometrov za hodinu.
Veľa áut so „spaľovákom“ Euro 7 zastaví už na najbližšej emisnej kontrole, tvrdia experti Avizované zmiernenie limitov emisnej normy Euro 7 pre autá so spaľovacími motormi je v skutočnosti pre väčšinu súčasných modelov likvidačné.
Šialená nehoda Tesly. Splašený elektromobil sa nekontrolovateľne rútil mestom Americká automobilka Tesla je opäť v centre pozornosti, môže za to strašidelná nehoda jej cenovo dostupnejšieho elektrického vozidla v Číne.
Tvrdá emisná norma Euro 7 je zrušená. Zbytočne by predražila autá, uznáva komisia Zdá sa, že Európska únia vypočula námietky výrobcov, ktorí tvrdia, že pripravovaná emisná norma Euro 7 je zbytočná a v nasledujúcej dekáde by extrémne predražila nové autá.
Síce pomaly, ale zato draho. Budúcnosť motorizmu má byť v paródiách na automobily V obývačke si vyhraďte obdĺžnik s rozmermi 2,5 x 1,25 metra. A posaďte sa do neho. Aj s deťmi. Skvelé, že? Nejako tak sa bude pravdepodobne za pár rokov jazdiť „autom“.
Nabíjacie stanice áut by mali byť v Európe každých 60 kilometrov. Stačiť to nebude Poslanci Európskeho parlamentu v stredu v Štrasburgu konštatovali, že ak chce EÚ dosiahnuť klimatickú neutralitu, nabíjacie stanice pre elektromobily by mali byť dostupné každých 60 kilometrov. To však nie je všetko.
Postrach elektromobilov: Čína a Kalifornia vypínajú autám nabíjačky, elektriny je málo Klady elektromobility môže ľahko anulovať nepriaznivé počasie. Dôkazom je Čína či Kalifornia, tlačiaca na stopku pre konvenčné spaľovacie verzie áut.
Dieslom hrozí paralýza. Pre nedostatok AdBlue autá nenaštartujú, varujú špeditéri Jeden z najväčších výrobcov AdBlue na nemeckom trhu musel zastaviť výrobu pre plynovú krízu, s cenami však bojuje aj top producent v Európe. Rizikom je málo kvapaliny a teda odstavenie množstva naftových vozidiel.
Kapacita nabíjačiek na Slovensku patrí k najlepším v Európe. Má to však jeden háčik Nabíjacie stanice u nás svojou kapacitou k počtu elektromobilov na prvý pohľad zahanbujú aj lídrov v elektromobilite. No štúdia ukazuje aj „druhú stranu mince“.
Tlak na emisie sa stupňuje. Kalifornia chce od roku 2035 len elektrické a vodíkové autá Zatiaľ čo v Európe už je v podstate rozhodnuté, že po roku 2035 nové auto so spaľovacím motorom nekúpite, podobný scenár sa premieta aj do Ameriky.
Briti zvažujú ŠPZ a poistenie pre cyklistov. V hre sú i prísnejšie postihy za nehody Okrem zlepšenia identifikácie cyklistov by mohlo pribudnúť povinne poistenie, ktoré ak by bezohľadní jazdci niekoho vážne zranili alebo usmrtili, umožnilo obetiam získať odškodnenie.
30-tka v meste? Vodiči môžu čoskoro spomaliť, Brusel volá po plošnom znížení rýchlosti V meste „tridsiatkou“ a na diaľnici maximálka sto kilometrov za hodinu. Európska rada pre bezpečnosť dopravy zvažuje nové odporúčania Európskej komisie.
Štedré nemecké dotácie na elektromobily končia. Netreba ich, uviedol tamojší minister hospodárstva Nemci prídu o výraznú podporu prestupu z konvenčných na elektrické vozidlá. Ich obľuba vraj má stúpať aj napriek tomu, takže dotácie už nie sú potrebné.
Budíček pre Nemecko? Kvôli cenám elektriny bude nabíjanie drahšie ako tankovanie V Nemecku je elektrina momentálne taká drahá, že cena na kilometer jazdy v elektromobile pravdepodobne čoskoro prekoná cenu jedného kilometra v aute s klasickým spaľovacím motorom.
Čína podporila spaľovacie motory. Hravo zaplní trh, ak elektrická stratégia v Európe zlyhá V Európe sa má od roku 2035 predaj nových neelektrifikovaných áut stopnúť. Čínska vláda s nimi však problém nemá.
Európska únia zasiahne a pôjde plug-in hybridom tvrdo po krku. Využije na to údaje z čiernej skrinky Plug-in hybridy boli a sú pre mnohých ideálnym stupienkom medzi konvenčnými modelmi a elektrickými vozidlami. Môže sa to však zmeniť.
Zakázali ste spaľováky? Zdaňte teda elektromobily a zrušte dotácie, vyzýva Focus Nemecký magazín Focus v súvislosti so zákazom predaja spaľovacích áut od roku 2035 prišiel s radom návrhov pre politikov, ktorým dominuje oznámenie: „Elektromobily nie je dôvod dotovať, ale naopak zdaniť“.
Zásadne zmenili používanie áut, dnes je ich nedostatok. Čo priniesli čipy a elektronika? Airbag, stabilizačný systém, nízkoemisné motory. Nič z toho by nebolo, keby sa do áut pred polstoročím nedostala „horúca novinka“ z vesmírneho programu – polovodiče a mikroprocesory.
Emisná norma Euro 7 sa už začína rysovať. Bude riešiť aj emisie prachu z bŕzd, ťažké autá to znevýhodní A je to tu, odborná verejnosť už začína tušiť, prečo sa príchod normy Euro 7 zdržiava. V pozadí sa stále rieši jej metodika aj limitné hodnoty a ako sa ukazuje, s príchodom elektromobilov na cesty si začína všímať už aj ich emisie.
Dve najväčšie krajiny Európskej únie zrejme spomalia. Bezpečnosť za znížením rýchlosti nehľadajte Ministri životného prostredia spolkových krajín podpísali memorandum, kde žiadajú zrušenie neobmedzenej rýchlosti na diaľnici. A Francúzsko má novú premiérku, ktorá už pred dvoma rokmi popudila vodičov návrhom na povinnú stodesiatku.
Emisie má aj elektromobil. Je poháňaný uhlím, jadrom alebo plynom od Putina Prejdenie sto kilometrov na elektrinu stojí približne polovicu toho, čo v súčasnosti zaplatí nemecký majiteľ benzínového vozidla.
Ceny trhajú historické maximá. Znížená daň z palív však pomáha len bohatým motoristom, tvrdia ekológovia Znížená daň z palív vyzerá pre motoristov lákavo. Vďaka nej si môžu dovoliť nakúpiť na čerpacích staniciach viac paliva a minimalizovať tak následky stúpajúcich cien benzínu a nafty.