Prechod od „spaľovákov“ k elektromobilom: iba nízka cena nestačí, ukazuje prieskum Ako dopadol aktuálny prieskum nemeckého Automobilwoche a inštitútu pre výskum verejnej mienky Civey? Výsledok mnohých výrobcov či úradníkov nepoteší.
Nabíjacia zúrivosť v Británii. Na kolóny pri nabíjačkách už musí dohliadať aj polícia Vodiči v Británii, najmä v odľahlejších častiach od Londýna, sú frustrovaní z nekonečných radov pri nabíjacích staniciach. Niektorí už dokonca premýšľajú nad návratom k „spaľovákom“. Konflikty pritom nie sú výnimočné.
Parkovacie domy v ohrození. Nárast predajov elektromobilov môže viesť k nútenej zmene Nové dizajny a technológie už vytvorili množstvo problémov, ktoré bude treba v nasledujúcich rokoch riešiť, od dostupnosti dobíjacích miest pre elektromobily až po úroveň hluku. Elektromobily v tom však nie sú samé.
V Británii od budúceho roka rozkážu trhu. Na predaj elektromobilov zavedú povinné kvóty Z Veľkej Británie prichádza „jeden z najpokročilejších a najambicióznejších regulačných systémov svojho druhu na svete,“ tvrdí o novinke tamojší minister dopravy Mark Harper. Motoristov však príliš nepoteší.
Elektromobily pre všetkých a za každú cenu sú nezmysel. Je to len veľký darček Číne, znie z Talianska Ako tvrdí taliansky minister infraštruktúry a dopravy Matteo Salvini, tlak na elektrifikáciu a stláčanie emisií by sa mal z automobilov presunúť skôr na vlaky a železnice.
Únia zatiahla brzdu. Ministri zmiernili kritizovanú emisnú normu, pre ktorú sa búrili automobilky Emisné limity pre osobné aj nákladné autá už nie sú tak prísne, ako v pôvodnom návrhu emisnej normy Euro 7, a tiež sa podarilo dojednať realistickejší časový rámec.
Schyľuje sa k elektroproblému? Celosvetový nedostatok lítia môže nastať už o dva roky Batérie, kľúčový komponent čoraz viac pretláčaných elektromobilov, sa môžu dostať do problémov. Zásoby lítia sa rýchlo míňajú.
Raj autonómnych automobilov vydržal „až“ deväť dní. Robotaxi zaparkovalo v betóne Waymo teraz ťahá v San Franciscu za kratší koniec povrazu. Z 550 autonómnych vozidiel na uliciach prevádzkuje iba tretinu. Dôvodom sú mnohé konflikty na cestách a to nielen v prípade tejto spoločnosti.
Problém v prechode na elektrickú mobilitu: EÚ si zákazom PFAS môže podraziť nohy Zákaz chemikálií zo skupiny perfluoroalkylových a polyfluoroalkylových látok (PFAS), by mohol podľa najväčších európskych priemyslových združení kriticky ohroziť výrobu elektromobilov, veterných turbín, batérií i polovodičov.
Európsky parlament schválil nové predpisy. Pribudnúť majú alternatívne čerpacie stanice Na cestách by mali podľa návrhu EP pribudnúť nabíjacie parky pre vozidlá, ale taktiež čerpacie vodíkové stanice a zároveň sa má zaviesť jednoduchšie platenie či zlepšiť prehľadnosť o ponuke staníc.
Koniec hlučným autám? Nový druh radaru bude proti nim bojovať, zatiaľ však bez trestu Do centra Berlína pribudol netradičný radar. Za úlohu bude mať odhalovať previnilcov, ktorí vytáčajú motory a jazdia s upravenými hlasnými výfukmi na námestí Breitscheidplatz.
Ekológia sa predraží. Náklady na normu Euro 7 majú byť násobne vyššie než tvrdí EK Emisná norma Euro 7 je stále „vo vývoji“ a do platnosti by mala vstúpiť už v roku 2025. Vynára sa však čoraz viac otáznikov a možných problémov.
Zdanenie áut na baterky sa stáva realitou. Nahradí výpadok príjmov za nepredaný benzín Elektromobily naberajú na popularite a ich zastúpenie každým rokom rastie. K ich pretláčaniu pristúpili niektoré krajiny aj dotáciami či inými zvýhodneniami, Texas však po podpore pristupuje aj k dodatočnému zdaňovaniu.
EÚ brojí proti SUV. Poplatky za parkovanie podľa veľkosti auta a iné parkovacie boxy? Boj EÚ proti veľkým autám má už dnes niekoľko podôb, to najzaujímavejšie nás však pravdepodobne ešte len čaká. Nielen v súvislosti s rastúcimi hmotnosťami áut, ale aj ich vonkajšími rozmermi.
Až polovica vodičov sa v raji elektromobilov vracia od batérií späť k spaľovacím motorom Globálny trh s elektrickými vozidlami aktuálne bojuje s masívnym prepadom predajov. Spôsobený je v mnohých krajinách najmä úpravou dotačných pravidiel a výšky príspevkov na kúpu bezemisného auta.
Zmení križovatky štvrté svetlo na semafore? Vieme, ako má fungovať novinka budúcnosti Asi ešte nejaký čas potrvá, kým sa autónómne autá dostanú na cesty vo veľkom množstve. Keď už však príde ich čas, bude to mať nepochybne dopad aj na reguláciu dopravy.
Definitívne rozhodnutie sa odkladá. Ukončenie predaja spaľovacích áut zostáva otázne To, čo bežne býva už iba formalita, môže ešte zamiešať karty v schválení plánu ukončenia predaja nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035.
Nový nápad z Bruselu: firemné autá chcú povinne elektrické už od roku 2030 Rok 2035 pre definitívny zákaz predaja nových áut so spaľovacími motormi zrejme niektorým politikom nestačí. Chcú túto dobu v prípade firemných vozidiel ešte o ďalších päť rokov skrátiť.
Podpora výstavby nabíjacej infraštruktúry je nedostatočná, tvrdia nemecké automobilky Prechod na plnú elektromobilitu v rámci Európy by mal znamenať i výraznú podporu budovania nabíjacích staníc. Bez nich môžu byť ciele Európskeho parlamentu ohrozené.
Sú e-palivá a vodík slepá ulička? Masovejšie sa uplatní iba jedno riešenie, tvrdia odborníci Nie všetci výrobcovia sa plánujú spoliehať výhradne na batériové autá, alternatívu hľadajú vo vodíkových vozidlách alebo syntetických palivách.
Spaľováky skončia. Europarlament schválil povinnú elektromobilitu od roku 2035 Krok, ktorého sa mohí motoristi i automobilky obávali, no zároveň ho už „so sklopenými ušami“ čakali. O niekoľko rokov sa predaj áut so spaľovacím motorom ukončí.
Odborníci potvrdzujú obavy: Ceny áut môžu s normou Euro 7 výrazne stúpnuť, tvrdí ACEA Pripravovaná emisná norma Euro 7 je podľa mnohých odborníkov z automobilového priemyslu v aktuálnom znení nezmyselná a pre neelektrické autá môže byť likvidačná. Podľa ACEA zdvihne ceny áut o tisíce eur.
Postrach automobiliek je tu už 30 rokov. Najnovšia emisná norma pochová spaľovacie motory Pred 30 rokmi sa naplno spustil bič na konštruktérov áut, keď pre všetky novo predávané osobné vozidlá vošla do platnosti emisná norma Euro 1. V chystanej siedmej „generácii“ však zlikviduje všetky konvenčné autá.
EÚ chce zaviesť novú daň. Dotknúť sa má nielen motoristov, ale aj domácností K roku 2027 plánuje Európska únia upraviť systém obchodovania s emisnými kvótami. Prinesie to zvýšenie cien pohonných hmôt zhruba o 10 až 12 centov za každý liter, dotknúť by sa to malo aj vykurovania.
Výroba elektromobilu škodí prírode až o 70 percent viac ako bežné auto, priznáva Volvo Elektromobilita je, zdá sa, jasná budúcnosť motorizmu. Teda minimálne v Európe, kde by ste od roku 2035 nemali vedieť kúpiť nové vozidlo s bežným spaľovacím motorom. Volvo však prináša zaujímavú štúdiu.