Veľké dopravné obmedzenia na D1 potrápia vodičov. Ako jazdiť v zúžených pruhoch? Na vyťaženom úseku diaľnice D1, ale aj rýchlostnej cesty R1, odštartovali veľké rekonštrukčné práce. Polícia apeluje na vodičov.
Zlá správa pre slovenských vodičov. Očakávaná jednodňová diaľničná známka mešká Mnohí sa na túto možnosť tešili, vhod mohla padnúť najmä v lete. Najkratšia diaľničná známka však príde neskôr.
Brúskou odstraňuje rýchlostné radary. Kvôli fantómovi Taliani zmenia pravidlá ich umiestnenia Hrdina, alebo len pravidlá nerešpektujúci vandal? Flexmana, neznámeho ničiteľa radarov, vnímajú Taliani rozdielne.
Motorizmus podľa ekolobistov: Malé autá namiesto SUV a povinné elektromobily do firiem Okrem iného je pre urýchlenie elektrifikácie v Európe, podľa ekolobistov, kľúčové stanovenie záväzných cieľov pre firemné vozové parky.
Dotačná revolúcia na e-autá zlyhala už po pár týždňoch. Francúzi to považujú za úspech Francúzi stopnú či upravia dotačné programy pre podporu elektromobility. Len približne jeden a pol mesiaca po spustení akčného plánu.
Blackoutom za udržateľnosť: Holandský Utrecht nemá elektrinu, pre autá bude na prídel Informácie o tom, že holandský Utrecht chce odpojiť väčšinu z verejne prístupných dobíjacích staníc je symptómom oveľa vážnejšej diagnózy.
Paríž ide bojovať proti veľkým a tučným SUV. Za hodinu parkovania bude účtovať 18 eur Športovo-úžitkové vozidlá stúpajú na popularite prakticky v celej Európe a trend zasiahol aj Francúzsko. V boji proti ťažkým a veľkým SUV tam nasadili vlastné zbrane.
Taliani spočítali, že emisné normy sú zavádzajúce. Zásadný je totiž spôsob jazdy Vďaka talianskej iniciatíve by mohli ešte dlhé roky prežiť aj modely áut, ktoré spadajú do emisnej normy Euro 4.
Elektromobily sú síce fajn, ale nech si s nimi „užije“ niekto iný, myslia si Nemci Nemcom záleží pri výbere vozidla na dobrých technických vlastnostiach, výbave, komforte. A až potom do hry o voľbu ideálneho auta vstupuje ekológia.
Európska únia chce odstrániť bariéry rozvoja nabíjacej siete. Sama ich však vytvorila Budovanie rýchlonabíjačiek je legislatívne veľmi nepriehľadný a komplikovaný proces. Realizácia sa komplikuje a namiesto šiestich mesiacov teraz zriadenie jednej rýchlonabíjačky trvá okolo dvoch rokov.
Prechod od „spaľovákov“ k elektromobilom: iba nízka cena nestačí, ukazuje prieskum Ako dopadol aktuálny prieskum nemeckého Automobilwoche a inštitútu pre výskum verejnej mienky Civey? Výsledok mnohých výrobcov či úradníkov nepoteší.
Nabíjacia zúrivosť v Británii. Na kolóny pri nabíjačkách už musí dohliadať aj polícia Vodiči v Británii, najmä v odľahlejších častiach od Londýna, sú frustrovaní z nekonečných radov pri nabíjacích staniciach. Niektorí už dokonca premýšľajú nad návratom k „spaľovákom“. Konflikty pritom nie sú výnimočné.
Parkovacie domy v ohrození. Nárast predajov elektromobilov môže viesť k nútenej zmene Nové dizajny a technológie už vytvorili množstvo problémov, ktoré bude treba v nasledujúcich rokoch riešiť, od dostupnosti dobíjacích miest pre elektromobily až po úroveň hluku. Elektromobily v tom však nie sú samé.
V Británii od budúceho roka rozkážu trhu. Na predaj elektromobilov zavedú povinné kvóty Z Veľkej Británie prichádza „jeden z najpokročilejších a najambicióznejších regulačných systémov svojho druhu na svete,“ tvrdí o novinke tamojší minister dopravy Mark Harper. Motoristov však príliš nepoteší.
Elektromobily pre všetkých a za každú cenu sú nezmysel. Je to len veľký darček Číne, znie z Talianska Ako tvrdí taliansky minister infraštruktúry a dopravy Matteo Salvini, tlak na elektrifikáciu a stláčanie emisií by sa mal z automobilov presunúť skôr na vlaky a železnice.
Únia zatiahla brzdu. Ministri zmiernili kritizovanú emisnú normu, pre ktorú sa búrili automobilky Emisné limity pre osobné aj nákladné autá už nie sú tak prísne, ako v pôvodnom návrhu emisnej normy Euro 7, a tiež sa podarilo dojednať realistickejší časový rámec.
Schyľuje sa k elektroproblému? Celosvetový nedostatok lítia môže nastať už o dva roky Batérie, kľúčový komponent čoraz viac pretláčaných elektromobilov, sa môžu dostať do problémov. Zásoby lítia sa rýchlo míňajú.
Raj autonómnych automobilov vydržal „až“ deväť dní. Robotaxi zaparkovalo v betóne Waymo teraz ťahá v San Franciscu za kratší koniec povrazu. Z 550 autonómnych vozidiel na uliciach prevádzkuje iba tretinu. Dôvodom sú mnohé konflikty na cestách a to nielen v prípade tejto spoločnosti.
Problém v prechode na elektrickú mobilitu: EÚ si zákazom PFAS môže podraziť nohy Zákaz chemikálií zo skupiny perfluoroalkylových a polyfluoroalkylových látok (PFAS), by mohol podľa najväčších európskych priemyslových združení kriticky ohroziť výrobu elektromobilov, veterných turbín, batérií i polovodičov.
Európsky parlament schválil nové predpisy. Pribudnúť majú alternatívne čerpacie stanice Na cestách by mali podľa návrhu EP pribudnúť nabíjacie parky pre vozidlá, ale taktiež čerpacie vodíkové stanice a zároveň sa má zaviesť jednoduchšie platenie či zlepšiť prehľadnosť o ponuke staníc.
Koniec hlučným autám? Nový druh radaru bude proti nim bojovať, zatiaľ však bez trestu Do centra Berlína pribudol netradičný radar. Za úlohu bude mať odhalovať previnilcov, ktorí vytáčajú motory a jazdia s upravenými hlasnými výfukmi na námestí Breitscheidplatz.
Ekológia sa predraží. Náklady na normu Euro 7 majú byť násobne vyššie než tvrdí EK Emisná norma Euro 7 je stále „vo vývoji“ a do platnosti by mala vstúpiť už v roku 2025. Vynára sa však čoraz viac otáznikov a možných problémov.
Zdanenie áut na baterky sa stáva realitou. Nahradí výpadok príjmov za nepredaný benzín Elektromobily naberajú na popularite a ich zastúpenie každým rokom rastie. K ich pretláčaniu pristúpili niektoré krajiny aj dotáciami či inými zvýhodneniami, Texas však po podpore pristupuje aj k dodatočnému zdaňovaniu.
EÚ brojí proti SUV. Poplatky za parkovanie podľa veľkosti auta a iné parkovacie boxy? Boj EÚ proti veľkým autám má už dnes niekoľko podôb, to najzaujímavejšie nás však pravdepodobne ešte len čaká. Nielen v súvislosti s rastúcimi hmotnosťami áut, ale aj ich vonkajšími rozmermi.
Až polovica vodičov sa v raji elektromobilov vracia od batérií späť k spaľovacím motorom Globálny trh s elektrickými vozidlami aktuálne bojuje s masívnym prepadom predajov. Spôsobený je v mnohých krajinách najmä úpravou dotačných pravidiel a výšky príspevkov na kúpu bezemisného auta.