Posledným bodom je často vídané odkladanie si ruky na radiacu páku. Vodič to môže robiť podvedome, ale je to chyba. Môžete si tým spôsobiť zbytočné problémy. Rukou vyvíjate tlak na tiahla, čo môže ďalej spôsobovať veľké trenie a následne sa skončiť skorým opotrebením prevodovky. Jej výmena je finančne pomerne náročná.HN/Radoslav Petrík
StoryEditor

Toto je päť vecí, ktoré s manuálnou prevodovkou rozhodne nerobte

16.07.2017, 00:00
Rapídne znížiť živostnosť spojky a prevodovky, prípadne vážne poškodiť motor. To všetko vám hrozí, pri nesprávnom zaobchádzaní s "manuálom".

Hoci sa automatická prevodovka stáva čoraz obľúbenejšou, aj manuálna má stále skalných fanúšikov, ktorí na ňu nedajú dopustiť. Umožňuje totiž väčšiu kontrolu nad vozidlom. Je však potrebné vedieť, ako s týmto druhom prevodovky správne jazdiť.

Vodiči majú zaužívané zlozvyky, ktoré môžu spôsobiť poškodenie komponentov spojky či prevodovky. Okrem toho, nesprávnym zachádzaním s manuálnou prevodovkou môžete výrazne skrátiť aj životnosť motora.

Od akých zlozvykov by sme si mali odvyknúť? Odpoveď nájdete v nasledujúcej malej galérii.

01 - Modified: 2024-05-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Zlatá doba automobilizmu: Spoznáte v kvíze všetky známe modely áut z 90. rokov? 02 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto 03 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 04 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 05 - Modified: 2024-05-02 09:00:00 - Feat.: - Title: Vyrieši problém elektromobilov? Batéria od firmy CATL ponúka dojazd až tisíc kilometrov​
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. máj 2024 19:08