StoryEditor

Legendárna Lada sa zmenila na monštrum. Chystá sa do sériovej výroby

24.03.2020, 13:10
Jazdíte často mimo spevnené cesty a nechcete nechať nič na náhodu? Z Ruska prichádza jedno extrémne riešenie.

V automobilovom svete existuje množstvo vozidiel, ktoré sa rokmi dostali do "siene legiend". Svoje miesto tu má nepopierateľne aj ruský terénny model výrobcu AvtoVAZ s označením Lada 4x4. U nás, najmä v rokoch minulých, bola známa skôr pod označením Lada Niva.

Tento ultimátny stroj do terénu a na prácu si vyslúžil uznanie nielen pre svoju jednoduchú koncepciu, ktorú si zachováva aj napriek všade prítomným modernizáciám, množstvu elektroniky a posilňovačov, no taktiež vďaka svojim jedinečným vlastnostiam. Dostať model 4x4 (Niva) na hranu je totiž aj v ťažkých podmienkach mimo spevnených povrchov pomerne náročné.

​Dcérska spoločnosť VIS-Auto sa však snaží posunúť tieto špičkové výkony modelu v teréne ešte na podstatne vyššiu úroveň. Ukázala nové vozidlo určené do snehu a močiarov, ktoré je založené na známom pick-upe VIS-23461.

Ten ponúka predĺženú kabínu a stojí na základoch práve spomínanej Lady 4x4. Informácie pochádzajú z webu LADA 4x4 Niva Club, ktorá zverejnila tiež fotky zo samotnej jazdy.

Predná náprava zostala pôvodná, s odpružením vinutými pružinami, avšak tá zadná bola prebraná z podobne extrémneho špeciálu Bronto Marsh s listovými pružinami. Okrem toho, že zadná náprava je portálová a prispieva k špičkovým vlastnostiam v teréne, je vybavená uzávierkou diferenciálu.

Najväčšou vizuálnou zmenou je oproti štandardnému pick-upu VIS-23461 zväčšenie svetlej výšky, rozšírenie karosérie s výraznými blatníkmi na štýl modelu Bronto Marsh a najmä osadenie obrovských terénnych nízkotlakových pneumatík. Výhodou má byť dobrá priechodnosť aj skrz bažinatý povrch. Oproti modelu Bronto Marsh však nedokáže plávať.

lada4x4.net

​Pre pohodlné nastupovanie do interiéru, ktorý je v podstate v nezmenenej podobe oproti aktuálnemu vylepšenému prevedeniu v Lade 4x4 (nový prístrojový panel, nový systém klimatizácie, pohodlnejšie sedadlá,...), sú medzi veľkými kolesami hliníkové nášľapy. Strechu zdobí okrem praktickej "záhradky" aj doplnkové osvetlenie. 

Vozidlo je vybavené 1,7-litrovým benzínovým motorom s výkonom 61 kW (83 koní) a krútiacim momentom 133 Nm. Pohonné ústrojenstvo tvorí spolu s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a podľa predbežných informácií tento extrémny pick-up ešte nedostal svoje vlastné oficiálne označenie.

Aj napriek tomu však táto novinka smeruje do sériovej výroby na základe individuálnych objednávok. Kedy sa má s produkciou začať a aká bude finálna cena za tohto mastodonta do terénu zatiaľ nie je známe.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 03:35