StoryEditor

Blogovanie, efektívny nástroj pre malé podniky

02.01.2008, 06:35
Pre malé firmy sú blogy a blogovanie efektívnym a lacným nástrojom pri komunikácii so svojimi zákazníkmi. V rámci marketingu majú blogy veľmi účinné postavenie pri rozvíjaní vzťahov so zákazníkmi, budovaní značky či všeobecného povedomia o firme.

Hoci blogy predstavujú lacný a účinný nástroj pri prezentácii firmy, malé spoločnosti s vlastným blogom sú stále vo výraznej menšine. Tento stav je badateľný nielen na Slovensku, ale aj vo svete. Nedávny výskum spoločnosti American Express zistil, že iba 5 % firiem s menej ako 100 zamestnancami píšu svoje korporátne „denníky“. Na Slovensku je toto číslo oveľa nižšie, stretnúť sa s firemnými blogmi môžeme skôr pri firmách, ktorých podnikateľská činnosť je nejakým spôsobom prepojená s internetom, odkiaľ je k blogom už len na skok.

 

Avšak ani blogy nie sú vhodné pre každý druh podnikania. Známy podnikateľ a blogger Guy Kawasaki hovorí, že ak ste výrobca odevov či vlastníte reštauráciu, blogovanie pre Vás nebude až taká dôležitá priorita ako vyrobiť brilantné oblečenie či uvariť vynikajúce jedlo. Niektorým firmám zase chýba odhodlanie písať alebo schopnosť dobre písať. Dôležitým prvkom pri tvorbe stratégie malej alebo začínajúcej firmy je schopnosť produkovať dosť kvalitných a zaujímavých tém, ktoré súčasných či potenciálnych zákazníkov dokážu osloviť. Inak vyznie celá snaha o firemný blog ako niečo silené a zo strany spoločnosti neúprimné. 

 

Niektoré spoločnosti sú so svojím predmetom podnikania pre blogovanie ako priam stvorené. Podľa autorky knihy „The Everything Blogging Book“ Alizy Sherman Risdahlovej sú veľmi vhodnou profesiou konzultanti. Keďže sú odborníci v danej oblasti, prostredníctvom blogu demonštrujú svoje znalosti aj možným budúcim klientom. Avšak nielen malé podniky či jednotlivci, ale aj amatéri, ktorí blogujú v určitej oblasti sa môžu fundovanými príspevkami zviditeľniť a možno ich časom osloví nejaká renomovaná spoločnosť s ponukou o zamestnanie.

 

Skvelým príkladom blogu je Sarah Endline, majiteľka spoločnosti Sweetriot, ktorá vyrába organické čokoládové produkty. Veľmi originálne sa odhodlala písať o svojej firme už pár mesiacov predtým ako spoločnosť oficiálne založila. Takýmto spôsobom na svojom blogu uverejňovala príspevky „zo zákulisia“ rozbehu vlastnej firmy. Príspevok, v ktorom opisuje jej prvú zásielku kakaa z južnej Ameriky je jasným príkladom ako firma transparentne pristúpila ku komunikácii so svojimi zákazníkmi.

 

Zdroje
www.timesdaily.com
blog.sweetriot.com

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 01:42