StoryEditor

Gumári pôjdu na maximum

17.08.2012, 00:00
Spoločnosť Continental Matador Púchov plánuje ísť na svoje maximálne kapacity.

Zvýšiť ich má na dvadsať miliónov osobných a viac ako tri milióny kusov nákladných pneumatík. Podľa predloženého zámeru, ktorý je už v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie, si investícia vyžiada viac ako dva a pol milióna eur.

Vyše 200 miliónov eur
Nemecký koncern Continental, ktorý pred necelými troma rokmi získal stopercentný podiel v gumárenskej divízii Matador, do nej výrazne preinvestoval. „V posledných rokoch Continental v Púchove významne expandoval, investície v Continental Matador Rubber presiahli 200 mil. eur,“ povedal pre HN Juraj Ižvolt, vedúci oddelenia Promotion a PR spoločnosti. Podľa neho sa dokonca ešte presiahli očakávania kladené na túto investíciu, pričom nie je vylúčené ani ďalšie rozširovanie závodu.

„Continental preveruje možnosti ďalšieho rastu závodu v Púchove v oblasti výroby osobných aj nákladných pneumatík, tento proces však nie je ukončený a závisí od mnohých faktorov,“ dodáva Ižvolt. Podľa zámeru by sa mala rozšíriť terajšia kapacita skladu procesných olejov z troch na deväť nádrží a vybudovanie nového skladu chemických látok. Spoločnosť prevádzkuje u nás výrobné závody okrem Púchova i v Dolných Vesteniciach v okrese Prievidza a vo Zvolene.

Výrobcom pneumatík sa vzhľadom na klesajúcu cenu kaučuku znižuje časť vstupných nákladov. Do konečnej ceny pre spotrebiteľa sa to však nemusí premietnuť.

Tlak na cenu
Určitý priestor na znižovanie ceny pneumatík tu je, avšak na trhu nie je až taká silná súťaživosť. „Niekoľko firiem má prakticky oligopol a konkurencia je slabá, preto vôbec nechcú znižovať ceny svojich produktov. Môže sa stať, že ceny ani neznížia a budú dosahovať obrovské zisky,“ myslí si Boris Tomčiak, analytik spoločnosti Colosseum. Podľa neho existuje priestor na pokles ceny pneumatík až o 10 percent v dôsledku prepadu ceny kaučuku. „Táto komodita je najlacnejšia od jesene 2009,“ dodáva.

Roman Lokšík, konateľ spoločnosti Pneudom, ktorá prevádzkuje vlastný internetový obchod zameraný na zásielkový predaj pneumatík či diskov, sa však domnieva, že ceny zimných pneumatík sa zvýšia. „Ceny zimných pneumatík idú hore o sedem až desať percent v závislosti od výrobcov a značiek,“ poznamenáva Lokšík. Podľa neho majú pritom už predajcovia dohodnuté obchodné podmienky na zimnú sezónu a dokonca už takmer 70 percent zimných pneumatík je naskladnených na ich skladoch.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. apríl 2024 18:21