Tlačiareň R&H LabelsR&H LABELS
StoryEditor

Začínali traja, dnes oblepujú celú strednú Európu

20.07.2016, 00:00
Keď pred dvadsiatimi rokmi začínali, boli vo firme traja. Dnes je ich 15 a svoje etikety dodávajú veľkému množstvu firiem.

Dr. Oetker, Hyza Topoľčany, Púchovský mäsový priemysel, Tatrachema Trnava či IDC Holding Pečivárne Sereď je zoznam len niekoľkých z nich. Trnavská firma Tlačiareň R&H Labels totiž spolupracuje aj so zákazníkmi v Česku a Maďarsku. „Ďalej rozširujeme počet odberateľov, či už doma, alebo v zahraničí,“ hovorí konateľ spoločnosti Roman Hupko. Tlačiareň R&H Labels sa v rebríčku Top 10 firiem regiónu Trnavského kraja v kategórii výrobných firiem s obratom do 10 miliónov eur umiestnila na prvom mieste.

Obrat rastie
Ešte v roku 2002 sa pritom obrat firmy pohyboval na úrovni okolo 680-tisíc eur. „Na porovnanie, v poslednom roku to bolo už 2,2 milióna eur,“ tvrdí Roman Hupko. Nárast firmy vyrábajúcej etikety nastal najmä po skončení finančnej krízy, keď prišli nové zákazky a aj vďaka tomu dokázali obrat zvýšiť v priebehu rokov o viac ako dvesto percent.

Riešenie problému – stroje
S rastom firmy stúpa i počet zamestnancov. K pätnástim zamestnanom hľadajú ďalších kolegov, no tu výrobca etikiet naráža na už tradičný problém firiem – nájsť kvalifikovanú pracovnú silu. „Mali sme zamestnancov, ktorých sme si zaúčali už počas ich štúdia, no po vyštudovaní odišli do zahraničia,“ hovorí o neúspešnom pokuse riešiť situáciu Roman Hupko. Najhoršie je podľa neho obsadiť post operátora výroby.

Spoločnosť zmenila taktiku a hľadá aj ľudí bez kvalifikácie. Tých si následne sama vyškolí. Ak sa vedenie firmy snaží obsadiť jedno pracovné miesto, niekedy naberie na skúšku aj šesť ľudí. Objavili sa už aj záujemcovia zo zahraničia, no prednosť dostávajú domáci. Ďalším riešením sú stroje. „Preto radšej investujeme do technológií, ktoré nevyžadujú pri zvyšovaní obratu potrebu ďalších pracovných miest,“ vysvetľuje Roman Hupko. Dobrý kolektív na pracovisku a stáli zamestnanci sú podľa neho jedným z kľúčových faktorov, aby firma dosahovala úspech. Ďalšími sú napríklad výber dodávateľov či spomínané inovácie výrobných technológií. V neposlednom rade i chuť venovať firme svoj voľný čas.

Krajina byrokracie
Okrem problému nájsť vhodných stálych zamestnancov trápi Romana Hupka aj slovenská byrokracia. Tá sa navyše podľa neho nijako nerieši, ale ďalej narastie. Povinností, ktoré musia firmy riešiť, pribúda. Podnikateľské prostredie podľa neho neuľahčujú ani vysoké dane v krajine.


O rebríčku Top 10 firiem regiónu
Zostavený je na základe objektívnych ukazovateľov z účtovných uzávierok. Titul za daný región získa päť firiem. A to v piatich kategóriách: obchodné spoločnosti s obratom od 2 do 10 miliónov eur, obchodné spoločnosti s obratom od 10 do 50 miliónov eur, výrobné firmy s obratom od 2 do 10 miliónov eur, výrobné firmy s obratom od 10 do 50 miliónov eur a mikrosegment. Vyberá sa zo všetkých firiem v regióne, ktoré majú určený obrat a následne sa posudzujú na základe údajov zo zverejnených závierok. Generálnym partnerom rebríčka je UniCredit Bank, odborným garantom rebríčka je spoločnosť Deloitte a odborný a dátový partner je Bisnode.

01 - Modified: 2024-05-01 08:05:40 - Feat.: - Title: Tržby firiem vlani rástli, ale zisk sa prepadol o vyše desatinu 02 - Modified: 2024-04-26 10:15:55 - Feat.: - Title: Sociálna poisťovňa oznámi poskytnutie úľavy z odvodov firmám do konca apríla 03 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 04 - Modified: 2024-04-22 17:32:51 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám 05 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. máj 2024 02:05