Ilustračná fotografia. FOTO: TASR/Daniel Stehlík
StoryEditor

Slovenský InoBat chce postaviť gigafabriku. S Gotion podpísali dohodu o spoločnom podniku na výrobu batérií

18.09.2023, 11:11
Autor:
TASRTASR

Výstavba továrne by sa mala začať v roku 2024. Mala by stáť na ploche viac ako sto hektárov a vytvoriť tisíce pracovných miest, pričom s plným spustením sa počíta v roku 2026.

Spoločnosti InoBat a Gotion High-Tech 13. septembra v Berlíne podpísali predbežnú dohodu o spoločnom podniku na výstavbu gigafabriky na výrobu batérií pre elektrické vozidlá Gotion InoBat Batteries.      

Výstavba továrne by sa mala začať v roku 2024. Mala by stáť na ploche viac ako sto hektárov a vytvoriť tisíce pracovných miest, pričom s plným spustením sa počíta v roku 2026.

image

Únia sa môže stať rovnako závislou od čínskych batérií ako bola od energií z Ruska

Partneri momentálne rozhodujú o umiestnení gigafabriky v európskom regióne, rozhodnutie o výbere lokality ešte nie je definitívne. Jedným z kľúčových faktorov je silná podpora zo strany štátu a štátnych inštitúcií pri výstavbe kritickej infraštruktúry, vydávaní stavebných povolení a poskytovaní konkurencieschopnej štátnej pomoci.

"Európa má veľký potenciál, strategickú polohu a dlhú tradíciu v automotive priemysle, na čo sa nám v InoBat podarilo nadviazať. InoBat dokázal, že za pomerne krátky čas vie vybrať vhodnú lokalitu, úspešne zvládnuť povoľovací proces a dokončiť výstavbu tak extrémne zložitej technológie ako je továreň na batérie. Naše výskumno-vývojové centrum a pilotná linka vo Voderadoch napredujú a technológia v ňom už funguje," priblížil riaditeľ InoBat Marián Boček.

image

Čo s prebytočnou elektrinou? Viaceré energetické spoločnosti ponúkajú priamy výkup

Vysvetlil, že počiatočný plán stavať gigafabriku s kapacitou 20 gigawatthodín bude možné postupne navýšiť. Spoločnosť Gotion High-Tech dokonca plánuje vybudovať najväčšiu agro-solárnu elektráreň v Európe, ktorá bude zásobovať gigafabriku zelenou energiou ako súčasť tohto investičného programu.

Spoločnosť Gotion High-Tech už pritom pred dvomi týždňami oznámila akvizíciu 25-percentného strategického podielu v InoBat AS. Gotion High-Tech má s automobilkou Volkswagen exkluzívnu zmluvu na dodávky EV batérií mimo Číny. VW zároveň vlastní 24,77-percentný podiel v Gotion High-Tech a je najväčším akcionárom spoločnosti.

01 - Modified: 2023-09-18 05:04:00 - Feat.: 1 - Title: Únia sa môže stať rovnako závislou od čínskych batérií ako bola od energií z Ruska 02 - Modified: 2023-09-15 07:21:00 - Feat.: 1 - Title: Samosprávy môžu podporiť bezemisnú dopravu zavedením špeciálnych zón alebo zvýhodniť parkovanie elektromobilov 03 - Modified: 2023-09-15 06:31:07 - Feat.: 1 - Title: Časť zamestnancov troch automobiliek v USA vstúpila do štrajku za lepšie mzdy 04 - Modified: 2023-09-14 15:13:00 - Feat.: 1 - Title: Volvo zatiaľ nerozhodlo o budúcich fázach obrovskej investície na Slovensku
01 - Modified: 2024-04-22 08:14:56 - Feat.: - Title: Spoločnosť InoBat vyrobila vo Voderadoch prvé batérie 02 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 03 - Modified: 2024-04-13 17:46:36 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky sú proti sankčným clám na dovoz čínskych elektromobilov, obávajú sa negatívnych dopadov 04 - Modified: 2024-04-14 22:16:51 - Feat.: - Title: Ja som operátor výroby, kto je viac? 05 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. apríl 2024 20:44