Vodík má potenciál revolučne zmeniť nákladnú aj hromadnú osobnú dopravu najmä v mestských oblastiach, tvrdí štátny tajomník ministerstva hospodárstva Kamil Šaško. FOTO: Spodniaková Miroslava
StoryEditor

Poliaci sa s vodíkovými plánmi uskromnili. Známy podnik u nás už čoskoro ohlási prvý nabíjací hub pre kamióny

26.04.2024, 00:00
  • Vodíkové plány štát prehodnotil, už nie sú také ambiciózne ako za exministra hospodárstva Richarda Sulíka. 
  • Investície na alternatívne palivo či na geotermál však môžu pribudnúť aj po tom, čo sa nezrealizovala podpora stámilónového projektu na východe krajiny.
  • Do roku 2026 by mali pribudnúť aj prvé veľkokapacitné nabíjačky pre kamióny. 

Po dubajskom Expo v roku 2022 zostali okrem pachute po sporných výdavkoch slovenskej delegácie aj spomienky na originálnu tematiku nášho pavilónu. Vtedajší minister hospodárstva Richard Sulík koncipoval slovenskú časť výstavy na vodíku v doprave. Návštevníci udalosti si tak v našom pavilóne mohli pozrieť luxusný vodíkový športiak či autobus s týmto pohonom.

image

Maďari s vodíkom predbehli Sulíka. Revolučnú linku chcú vybudovať aj v bratislavskom Slovnafte (reportáž HN)

Po odchode ministra, ktorý bol aj hovorcom tejto agendy, sa vodík z verejnej diskusie vytrácal. Dnes sa spomína skôr v spojení s priemyslom. Štátny tajomník ministerstva hospodárstva Kamil Šaško však hovorí, že to tak úplne nie je. „Vodík má potenciál revolučne zmeniť nákladnú, ako aj hromadnú osobnú dopravu najmä v mestských oblastiach,” povedal s tým, že aktuálne sa pripravujú výzvy na výrobu zeleného vodíka za desiatky miliónov eur. „Je ich viac a sú na spadnutie," informoval Šaško počas štvrtkovej konferencie HN Doprava a logistika, ktorá sa uskutočnila v priestoroch Národného futbalového štadióna.

Orlen zreálnil plány s vodíkom

Plány by sa mali týkať elektrolyzérov, ktoré dokážu vyrábať palivo z elektriny a vody. HN nedávno informovali, že nás v tomto nedávno predbehli Maďari, ktorí sprevádzkovali svoj prvý elektrolyzér v areáli rafinérie Százhalombatta za 22 miliónov eur. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 17:30:00 - Feat.: 1 - Title: Palivo budúcnosti: Viac energie vložíte, ako získate. No Slovensko má s ním aj tak veľké plány (Brífing HN) 02 - Modified: 2024-04-15 18:12:06 - Feat.: 1 - Title: Hľadá sa záujemca o 600 miliónov eur. V hre nie je dôležité kto ich chce, ale kto ich stihne minúť 03 - Modified: 2024-04-12 08:46:42 - Feat.: 1 - Title: Maďari s vodíkom predbehli Sulíka. Revolučnú linku chcú vybudovať aj v bratislavskom Slovnafte (reportáž HN)
01 - Modified: 2024-04-16 17:30:00 - Feat.: - Title: Palivo budúcnosti: Viac energie vložíte, ako získate. No Slovensko má s ním aj tak veľké plány (Brífing HN) 02 - Modified: 2024-04-16 13:30:00 - Feat.: - Title: Budúcnosťou pre autá môže byť vodík. Na Slovensku má potenciál, tvrdí konateľ Orlenu (rozhovor) 03 - Modified: 2024-04-12 08:46:42 - Feat.: - Title: Maďari s vodíkom predbehli Sulíka. Revolučnú linku chcú vybudovať aj v bratislavskom Slovnafte (reportáž HN) 04 - Modified: 2024-03-04 20:30:21 - Feat.: - Title: Pre Slovensko sú kľúčové energetická bezpečnosť a stabilita dodávok plynu, znie z rezortu hospodárstva 05 - Modified: 2024-03-02 22:08:07 - Feat.: - Title: Projekt na prepravu vodíka je šancou na dekarbonizáciu veľkých podnikov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. máj 2024 13:46