Chatovacia aplikácia, prostredníctvom ktorej komunikujú bankový obchodníci na Wall Street s viac ako tromi stovkami tisíckami klientov, má v blízkej budúcnosti vzniknúť svojpomocne v IT dielňach bánk. Informuje o tom portál E15.
Doteraz finančníci softvér nakupovali od Bloombergu v rámci balíka agentúrnych služieb. Teraz sa ale boja, aby sa niektoré z citlivých informácií nestali hitom ranných novín. Nová komunikačná platforma zatiaľ nesie symbolické meno Blábol (Babble).
S iniciatívou prišli bankári z Goldman Sachs po minuloročnom škandále, kedy vyšlo najavo, že niektorí reportéri získali zo systému kontaktné údaje o klientoch a časoch ich prihlasovania. K ich snahe komunikovať po svojom sa zatiaľ podľa denníka The Financial Times pridal aj ďalší velikáni z Wall Street, JP Morgan.
Podľa bankárov ide aj o cenu. Kým Bloomberg si za jeden terminál, cez ktorý sa banky s klientmi dohovárajú, účtuje viac ako20 tisíc dolárov ročne, nová aplikácia má vyjsť výrazne lacnejšie a má byť tiež široko využiteľná.
Podľa expertov sa bankári v prostredí osekávania nákladov obávajú rastúcich finančných požiadaviek agentúry. Bloomberg ponúka finančným aj štátnym inštitúciám terminálovú komunikačnú platformu od roku 1990. Medzi zákazníkov patria investičné banky, penzijné a hedgeové fondy, ale napríklad aj americká centrálna banka (Fed).