„Banky sa musia naučiť rozumieť týmto dátam a zároveň ich speňažiť,“ hovorí pre HN Ján Sehnal, architekt klientskych riešení IBM.
Banky sa v poslednom čase ocitli medzi dvoma mlynskými kameňmi. Na jednej strane sa im scvrkávajú marže z ich tradičného biznisu – úrokov, na strane druhej sú regulátormi tlačené do obozretnejšieho požičiavania. Akú cestu si zvolia na prežitie ťažkých časov?
Za týmto účelom bude nevyhnutné sa zamerať najmä na zníženie svojich nákladov, optimalizáciu pobočkovej siete, zvýšenie efektívnosti a rozšíriť portfólio o iné služby.
Aké konkrétne?
Budúcnosť vidím v efektívnejšom finančnom poradenstve, vo využívaní postavenia bánk ako dôveryhodného partnera a v aplikovaní analytiky pre adresnejšie ponuky.
Finančné poradenstvo už banky robia cez externistov aj na pobočkách.
V tejto oblasti je rozhodne priestor pre zlepšenie. Externisti budú postupne vnímaní ako konkurencia, pretože práve oni síce prinášajú nový biznis, no za vysokú cenu. Reálny kontakt s klientom je a bude pre banky vždy dôležitý. Externých sprostredkovateľov síce nemôžu úplne odrezať, ale určite sa zmeny odrazia napríklad v províznom modeli.
Nemohli by ich jednoducho kúpiť do zamestnaneckého stavu?
Nie. Samotní agenti nepreferujú túto alternatívu z jednoduchého dôvodu. Súčasný stav, v ktorom poskytujú svoje služby v mene viacerých bánk agentom, ponúka väčšiu nezávislosť, a preto im vyhovuje.
Čo budú banky robiť s pobočkami? Úplne pozatvá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.