StoryEditor

Služby v balíku? Výhodné pre klienta aj banku

06.05.2003, 00:00

"Zabaliť" niekoľko služieb do jednej zmluvy sa stáva samozrejmosťou už aj v našich bankách. Tejto, v zahraničí bežnej službe sa za niekoľko posledných rokov podarilo rozšíriť takmer do všetkých slovenských bánk.
Za jednu cenu a podpis jednej zmluvy tak klient získava niekoľko služieb a dodatočných zliav na ďalšie. "Vytvorením balíkov sme sledovali najmä zjednodušenie získania bežných bankových služieb a produktov za ekonomicky najefektívnejších podmienok," uviedol hovorca Tatra banky Roman Začka. Noví klienti Tatra banky si pritom už jeden z balíkov banky zakúpiť musia.
Nové balíky, vo Všeobecnej úverovej banke nazývané kontá, zaviedla tento mesiac aj táto banka. Nové kontá však zavádzala aj v minulom roku. "V máji minulého roka sme predstavili balíky, ktoré boli určené predovšetkým klientom s vyšším príjmom. Chceli sme nimi podporiť novú sieť bankových poradcov, ktorí sú určení práve pre klientov s vyšším príjmom. V produktovom portfóliu sme však uskutočnili rozsiahle zmeny a týkali sa aj balíkov služieb," uviedla hovorkyňa VÚB Silvia Nosálová. Klientov banka rozdelila do troch segmentov podľa príjmu a počtov služieb, ktoré v banke využívajú. Svojou štruktúrou a zameraním na určitý segment ľudí sa podobajú balíkom Tatra banky.
"Jednou zmluvou si klient kúpi celý komplet produktov a služieb a stáva sa tak klientom, ktorý tieto služby využíva všetky. Pre banku sú balíky aj administratívne menej náročné, keďže banka nemusí uzatvárať zmluvy na jednotlivé produkty a služby osobitne," zhrnul výhody balíkov pre banku Rudolf Gálik, zodpovedný za styk s verejnosťou v UniBanke. Dôležitý je podľa riaditeľky odboru bankových produktov Prvej komunálnej banky Jany Gnapovej aj vzťah medzi klientom a bankou, ktorý sa prostredníctvom balíkov buduje. "Vytvára sa tým predpoklad na dlhšiu spoluprácu," uviedla.
Kontá sú za predpokladu plného využitia všetkých služieb, ktoré ponúkajú, cenovo výhodnejšie. Klient nimi získa aj množstvo dodatočných zliav, za ktoré si ďalšie služby môže lacnejšie dokúpiť. Banky tak predajú väčšie množstvo produktov, o ktorých sa bežný klient bez zakúpenia konta nemusel ani dozvedieť. Bežnou praxou je, že finančné inštitúcie v cene balíkov predávajú aj služby, ktoré sú v tých istých bankách aj bez zakúpenia konta zadarmo. Napríklad možnosť zadarmo získať internetové bankovníctvo či prezrieť si zostatok na účte prostredníctvom bankomatu. "Chceme tým zdôrazniť, že klient ani po zakúpení kont nebude znášať poplatky za služby, ktoré sú už samozrejmosťou. Vyzdvihovaním týchto služieb dochádza aj k osvete, že s bankou je možné komunikovať aj pohodlnejšie a celých 24 hodín denne," uviedla Nosálová.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/osobne-financie, menuAlias = osobne-financie, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. máj 2024 07:17