Logo spoločnosti Netflix. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Netflix plánuje zlepšiť predplatné s reklamou, aby dokázal viac konkurovať iným televíziám

02.11.2023, 09:54
Autor:
ČTKČTK

Podľa skorších údajov Netflixu sa pre predplatné s reklamou v krajinách, kde je dostupné, rozhodlo približne 30 percent nových zákazníkov.

Americká streamovacia platforma Netflix zatraktívni svoje lacnejšie predplatné s reklamou. Chce si tak zaistiť viac peňazí z reklamy, ktoré zatiaľ smerujú do klasických káblových televízií. Užívatelia s reklamným predplatným si napríklad budú môcť čoskoro stiahnuť filmy a seriály na neskôr a obraz bude ostrejší vďaka rozlíšeniu Full HD. Firma to uviedla v stredu na svojom webe.

Rok po spustení si predplatné s reklamou získalo 15 miliónov zákazníkov. Celkovo má Netflix teraz vyše 247 miliónov predplatiteľov.

Ďalšou novinkou je, že zákazníci s reklamným predplatným budú môcť v budúcnosti využívať službu na dvoch zariadeniach súčasne. V novom reklamnom formáte bude možné po zhliadnutí troch dielov seriálu priamo po sebe sledovať štvrtý diel bez reklám.

Podľa skorších údajov Netflixu sa pre predplatné s reklamou v krajinách, kde je dostupné, rozhodlo približne 30 percent nových zákazníkov. Tento vývoj ide ruka v ruke s obmedzením zdieľania účtov mimo jednu domácnosť.

image

Netflix vládne streamingu

Na druhú stranu chce Netflix tiež vyjsť v ústrety inzerentom. Okrem iného budú môcť okrem súčasných pätnástich a tridsaťsekundových klipov zverejňovať aj v desiatich, dvadsiatich a šesťdesiatsekundových spotoch.

Inzerenti budú tiež schopní lepšie merať úspešnosť svojich reklamných kampaní - a podľa vzoru osvedčenom v televízii tiež sponzorovať programy.

Obľuba streamovacích služieb zvyšuje tlak na obchodný model klasických televíznych kanálov. Na domácom trhu Netflixu tiež diváci stále častejšie rušia drahé káblové zmluvy s mnohými televíznymi kanálmi, uviedla agentúra DPA.

Generálny riaditeľ spoločnosti Walt Disney Robert Iger sa domnieva, že budúcnosť jeho skupiny bez klasických televíznych staníc, ako je ABC, je pravdepodobná. Kedysi boli pre firmu spoľahlivým zdrojom peňazí, ale teraz sa tento biznis zmenšuje – a to rýchlejšie, než Iger podľa vlastného priznania očakával.

01 - Modified: 2024-04-28 08:00:00 - Feat.: - Title: Dokument od Netflixu čelí kritike. Tvorcovia mali použiť materiál vygenerovaný umelou inteligenciou, obviňujú ich z manipulácie 02 - Modified: 2024-04-24 14:00:00 - Feat.: - Title: "Rýchla smrť" seriálovej adaptácie obľúbenej knihy a hry? Piata séria Zaklínača bude poslednou, sľúbil Netflix 03 - Modified: 2024-04-26 12:53:58 - Feat.: - Title: Od Amazonu po Netflix. Veľký test desiatich streamovacích služieb odhalil veľké rozdiely 04 - Modified: 2024-04-19 15:53:11 - Feat.: - Title: Netflix získal milióny nových účtov a zarobil miliardy. Biznis mu dvihlo aj odhaľovanie podvodníkov 05 - Modified: 2024-04-19 07:00:00 - Feat.: - Title: Nechoďte sem, odkazuje turistom talianske mestečko. Bojí sa náporu turistov, môže za to nový seriál od Netflixu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
02. máj 2024 05:45