StoryEditor

Aby už bol na vidieku pokoj

01.10.2013, 00:46

Plne naložený kamión idúci cez stred malej slovenskej obce po ceste, na ktorej nemá tranzit čo robiť. Bohužiaľ, aj toto je realita v mnohých slovenských obciach, ktorá ľuďom nedovolí spávať, ničí ich domy a poškodzuje cesty.

Preto sme sa rozhodli zasiahnuť a dostať kamióny preč z ciest, ktoré na to jednoducho nie sú stavané. Museli sme to však urobiť tak, aby zmeny neskomplikovali život na ostatných cestách. Preto sme si sadli za rokovací stôl a pripravili celý balíček opatrení, ktoré ľuďom pomôžu a s ktorými súhlasili nielen vyššie územné celky, ale aj samotní dopravcovia.

Od nového roka tak napríklad rozširujeme sieť spoplatnených úsekov ciest prvej triedy o 225 kilometrov. Ide o cesty paralelné s diaľnicami, ktoré doposiaľ tranzitujúca nákladná doprava využívala na obchádzanie úsekov spoplatnených mýtom. Zaviedli sme úplný zákaz tranzitu kamiónov na cestách III. triedy a podstatne sme zvýšili počet úsekov ciest II. triedy, na ktoré sme tranzitujúcim kamiónom zakázali vjazd. Zároveň sme zvýšili pokuty pre tých, ktorí by sa pokúsili zákony obchádzať. Nepoctiví vodiči si teraz poriadne rozmyslia, či sa pokúsia porušovať pravidlá alebo nie.

A ešte jedna významná novinka. Od nového roka budeme monitorovať aj všetky cesty druhej a tretej triedy. Zavedením mýta s nulovou sadzbou na týchto cestách získame detailný prehľad o tom, kade a koľko nákladných áut jazdí a do budúcnosti budeme vedieť oveľa rýchlejšie identifikovať problémové úseky. Pri rokovaniach sa budeme vedieť oprieť o exaktné čísla, a nie dohady alebo staré prieskumy.

Zároveň sme však vyšli v ústrety aj autodopravcom. Dohodli sme sa na systéme zliav pre nákladné autá, ktoré budú využívať spoplatnené mýtne úseky, a zlacnili sme poplatky pre najekologickejšie kamióny. Výsledkom našej práce a dlhých rokovaní by tak mali byť spokojní nielen ľudia, ale aj poctiví kamionisti. Rokovania boli dlhé a ťažké, ale som rád, že sme ich dotiahli do úspešného konca. Ide o win-win situáciu pre všetkých – obyvateľov vidieka by už nemal trápiť hluk prechádzajúcich kamiónov a praskajúce domy, životné prostredie bude menej znečisťované a autodopravcovia s modernými autami budú platiť menej. Jediní porazení budú tí, ktorí nebudú dodržiavať pravidlá platné pre všetkých.

Ján Počiatek minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja

01 - Modified: 2005-06-30 05:20:45 - Feat.: 0 - Title: Brazílie vyhrála Pohár FIFA
01 - Modified: 2024-02-23 12:49:46 - Feat.: - Title: Pri ceste s hustou premávkou pod Strečnom sa umiestnia betónové dielce so sieťami. Hrozil pád skál 02 - Modified: 2024-02-23 08:47:17 - Feat.: - Title: Vo viacerých lokalitách je pre dážď a hmlu obmedzená dohľadnosť, varuje správa ciest 03 - Modified: 2024-01-26 07:47:02 - Feat.: - Title: Vozovky sú na západe Slovenska prevažne suché, v strede a na východe mokré 04 - Modified: 2024-01-21 10:59:25 - Feat.: - Title: Na vlhkých a mokrých vozovkách sa môže vytvárať námraza či poľadovica 05 - Modified: 2024-01-05 11:12:33 - Feat.: - Title: V Česku sa minulý rok stalo takmer 95-tisíc nehôd, zomrelo pri nich 455 ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
03. máj 2024 02:06