Róbert Chovanculiak, analytik INESS. FOTO: INESS
StoryEditorNeexistuje zlý štýl vzdelávania, iba zlé školy
Ekonomická veda nás učí, že súkromný vlastník bude mať väčšiu motiváciu zaujímať sa o dlhodobý úspech školy.
Ako má vyzerať dobré vzdelávanie? Zoberte si obrázok triedy, kde za sebou sedí 30 žiakov. Je v nej také ticho, že by ste počuli zlomiť sa hrot ceruzky. Všetci žiaci počúvajú výklad učiteľky, ktorá explicitne vysvetľuje preberanú látku a následne vyzve žiakov, aby si otvorili cvičné zošity a skúsili spraviť úlohu na strane 34.
Toto môže byť trieda na priemernej slovenskej základnej škole, kde sú deti vystavené frontálnemu vyučovaniu, dosahujú podpriemerné výsledky a zívajú nudou. Ale môže to byť aj špičková trieda, ktorá je súčasťou niektorej zo svetových značiek siete škôl. V týchto školách využívajú metódy, pri ktorých je zdôrazňovaná úloha ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-12 15:47:03 - Feat.: 1 - Title: Rozpočet školstva v troch bodoch: Matovičova polmiliarda naviac je len nutné minimum, kritizujú odborníci
02 - Modified: 2022-10-05 22:01:02 - Feat.: 1 - Title: Bol proti štrajku, pozná regióny. Ako ľudia v školstve vnímajú nového ministra (veľká anketa)
03 - Modified: 2022-05-09 17:45:32 - Feat.: 0 - Title: Uplácanie maturantov nebude fungovať
01 - Modified: 2024-05-15 21:30:52 - Feat.: - Title: Na klavíri bez klavíra. Inšpekcia si posvietila na umelecké školy, pätina z nich pohorela
02 - Modified: 2024-05-14 08:24:34 - Feat.: - Title: Top výrobca bicyklov hlási prepad ziskov, no očakáva otočku. Kupovať treba teraz, zhodujú sa odborníci
03 - Modified: 2024-05-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Len menšina vysokých škôl sa dala ohodnotiť. Drucker sa chce pýtať tisícov študentov, zámer čelí kritike
04 - Modified: 2024-05-10 09:13:00 - Feat.: - Title: Schátraným školám majú pomôcť eurofondy. Vyťažiť z nich môžu najmä tri slovenské kraje
05 - Modified: 2024-05-06 12:08:26 - Feat.: - Title: Európska únia potrebuje viac trhu a menej regulácií