StoryEditor

Lidl navozil do bratislavskej a trenčianskej fontány odpad

08.11.2021, 10:38
Autor:
(red)(red)
V rámci kampane Nenechajme to plávať.

Napriek tomu, že ho často prehliadame, nachádza sa všade okolo nás. Je jedným z najvýraznejších negatívnych dopadov človeka na prírodu a významnou príčinou klimatickej zmeny. Odpad. Na skutočnosť, že tento problém sa týka každého z nás, upozorňuje Lidl dlhodobo, aj v rámci kampane Nenechajme to plávať. Aktuálne tým, že dočasne umiestnil do fontán v bratislavskom Ružinove a Trenčíne plastový odpad vylovený zo slovenských vôd.

Lidl sa v rámci kampane Nenechajme to plávať pýta zákazníkov, či naozaj potrebujú mikroténové vrecká. Ponúka im ekologické alternatívy a ukazuje, že príroda už mnoho dokonalých obalov vymyslela. Ak však zákazníci vrecko potrebujú, môžu si ho dobrovoľne zakúpiť za 1 cent. Lidl túto sumu zdvojnásobí a venuje Slovenskému vodohospodárskemu podniku na čistenie slovenských riek a vodných nádrží od plastového odpadu.

„Som nesmierne rád, že Slovenský vodohospodársky podnik je súčasťou projektu „Nenechajme to plávať“, ktorý registrujem ešte z obdobia, kedy som v podniku nepôsobil a prvýkrát som sa s nim stretol v predajni pri oslovení pracovníčky, či chcem prispieť na čistejšie rieky,“ povedal Jozef Krška, poverený výkonom funkcie generálneho riaditeľa, a dodal: „Pre mňa, ako osobu a riaditeľa zároveň, je veľmi príjemný pocit, že práve naši kolegovia nad rámec svojich povinností sa s obrovskou podporou dobrovoľníkov snažia meniť postoj k životnému prostrediu.“

A aká je bilancia Nenechajme to plávať po roku od spustenia? Slovenské vody sú „ľahšie“ o 1200 ton prevažne plastového odpadu a zákazníci Lidla používajú podstatne menej mikroténových vreciek než predtým. „Každá plastová fľaša, igelitka, alebo akýkoľvek iný odpad vylovený z rieky stojí za to. Najdôležitejšie je však uvedomenie si problému a zmena správania, pretože inak sa budeme točiť v bludnom kruhu. Preto ma veľmi teší, že od spustenia projektu klesla spotreba igelitových vreciek v našich predajniach v priemere o 24 %, čo znamená viac ako 98 000 vreciek denne, ktoré si zákazníci nevezmú,“ povedal generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika Matúš Gála.

01 - Modified: 2021-09-29 13:22:56 - Feat.: 0 - Title: Lidl pri otvorení novej predajne použil optickú ilúziu 02 - Modified: 2021-10-27 14:05:52 - Feat.: 0 - Title: Lidl štartuje vlastný podcast
01 - Modified: 2022-04-08 15:50:29 - Feat.: - Title: Veľká zmena v slovenskom Lidli. Novým šéfom spoločnosti sa stane skúsený Poliak 02 - Modified: 2022-04-04 08:59:51 - Feat.: - Title: Slovenský remake hitu Macarena končí. Lidl však s tanečnými hitmi pokračuje 03 - Modified: 2021-12-01 03:40:33 - Feat.: - Title: Spolu sme dokázali úžasné veci. Hovorí Lidl vo vianočnej kampani 04 - Modified: 2021-10-01 10:02:25 - Feat.: - Title: Lidl otvoril svoju 153. predajňu na Slovenku na najmodernejšej autobusovej stanici 05 - Modified: 2020-11-12 07:36:15 - Feat.: - Title: Slovenskí vinári sa presadzujú v zahraničí. Aj vďaka Lidlu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 13:11