StoryEditor

Focus na mladých: Nie je problém zasiahnuť GEN Z, ale zaujať ju (anketa Stratégií medzi expertmi digitálnych a mediálnych agentúr)

21.08.2023, 09:32
Autor:
redred
  • V ankete Stratégií sme sa zástupcov kreatívnej brandže pýtali aké inovatívne metódy a netradičné formy reklamy využívajú, aby zacielili na mladých ľudí.
  • Ako sa im darí osloviť najmladšiu generáciu Z? A vedia vôbec, kde sa nachádza?  
  • Čo im funguje a naopak nie?
  • Patrik Sabo: Mladí ľudia konzumujú médiá omnoho rýchlejšie, a pokiaľ ich nezaujmeme počas prvých sekúnd až dokonca milisekúnd, ich pozornosť ľahko stratíme.
  • Marek Pajtáš: Generácia Z žije na mobilných appkách a namiesto Googlu používa vyhľadávanie na sociálnych sieťach.
  • Patrícia Reichlová: Pozornosť mladých lepšie strhnú vizuály, ktoré nie sú vyleštené, ale je tam surovosť a extravagancia namiesto vyleštenej kampaňovej vizuality.
  • Nina Kmecová: Hovorte jazykom Gen Z, používajte ich slovník a vtipy. Ak sa vám ich podarí zabaviť, máte sčasti vyhraté. Nudný obsah vás totiž nikam nedostane.
image

Jana Malaga, Contedy

Jana Malaga

CEO

Contedy

Áno, darí sa nám ju osloviť. Máme v databáze mnohé persóny, na ktorých šírený obsah reflektuje práve generácia Z. A to nielen na Instagrame, ale aj na TikToku. Aký content tvoríme, takým si vieme pritiahnuť pozornosť tejto generácie. Myslím si, že práve toto je moment, keď na scénu vstupuje nová generácia marketérov.

Stážisti, mladí tvorcovia obsahu, nadšenci videa či sociálnych sietí. Takýmto ľuďom sa snažíme dávať šancu aj v našej agentúre, kde ich síce zaúčame nejakým nevyhnutným „tradičným“ procesom, no na druhej strane ich aj počúvame, zaujímame sa o to, ako oni vnímajú obsah tvorený súčasnými tvorcami a kto sa im prihovára.

Tam čerpáme inšpiráciu aj na výstupy, ktoré majú byť cielené práve na členov tejto generácie. Vedeli ste napríklad, že až takmer polovica príslušníkov generácie Z „googli“ na TikToku? To je len jedna z informácií, ktoré nás „starších“ možno prekvapia, no oplatí sa im venovať pozornosť. V podstate tu platí jedno: sledujeme súčasné trendy a snažíme sa ich implementovať aj do našej práce.

image

Patrik Sabo, ZenithMedia

Patrik Sabo

Digital Director

Zenith

V agentúre využívame crossmediálny monitoring médií prostredníctvom nástroja adMeter, vďaka ktorému dokážeme exaktne vyhodnotiť, na akých weboch/aplikáciách/sociálnych sieťach sa generácia Z pohybuje a tiež koľko času tam trávi. Problém ani tak nie je zasiahnuť ich, avšak skôr ich zaujať.

Faktom je, že mladí ľudia konzumujú médiá omnoho rýchlejšie, a pokiaľ ich nezaujmeme počas prvých sekúnd až dokonca milisekúnd, ich pozornosť ľahko stratíme. Vo všeobecnosti však na nich dobre platia vertikálne videá, influencerské kampane, vybrané lokálne weby pre mladých, no taktiež niektoré sociálne siete, akými sú napríklad Snapchat alebo TikTok.

image

Katarína Bartová, applepie

Katarína Bartová

New business director

applepie

Gen Z je generácia, ktorá vyrástla s technológiami a je vysoko prepojená s digitálnym svetom. Preto uprednostňuje spôsoby komunikácie, ktoré sú rýchle, pohodlné a ľahko dostupné prostredníctvom jej smartfónov. Gen Z je vysoko aktívna na platformách sociálnych médií, ako sú Instagram, TikTok... Riešenia postavené na daných insidoch nám jednoducho fungujú.

image

Patrik Vavrovič, ContentFruiter
 

Patrik Vavrovič

Managing Director

ContentFruiter

Každá firma dnes bojuje o získanie pozornosti. Každú generáciu (X,Y či Z) charakterizuje aj to, ako náročne je získať jej pozornosť. Pri generácii Z jednoznačne platí, že získať jej pozornosť je extrémne náročné a ešte ťaž...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-03-22 08:22:01 - Feat.: - Title: THIS IS LOCCO: Krátke kontrakty sú chorobou nášho biznisu, agentúry sú nonstop pod tlakom 03 - Modified: 2024-03-06 12:53:12 - Feat.: - Title: Ako má chutiť šunka, saláma, párky? TAURIS raz a navždy vyriešil spotrebiteľskú dilemu 04 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 05 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 09:54