Ak by to tak fungovalo, tí najmilší a najústretovejší obchodníci sú zároveň najúspešnejší. Bohužiaľ, v biznise to funguje inak. Musíte vedieť čítať medzi riadkami.
Nestačí len počúvať
Zákazníkom či klientom nestačí len vyhovieť a počúvať ich požiadavky. Musíte poznať ich potreby, ktoré si často neuvedomujú ani oni sami. To, že si niečo chcú kúpiť alebo objednať neznamená, že to skutočne potrebujú.
„Analyzovaním nákupného správania a cesty zákazníka odhalíte jeho skutočné preferencie. Vzniknú tak príležitosti na nový obchod, napríklad v podobe dodatočného predaja doplnkových služieb. Aj na tieto účely slúžia Customer Relationship Management systémy, teda systémy na riadenie vzťahov so zákazníkmi“, povedala Jana Rovčaninová, CEO spoločnosti Allexis.
S CRM sa bežne stretávate aj vy
Možno ste o tom ani netušili, no s CRM sa bežne stretávate, ak nakupujete v hypermarketoch a máte klubovú kartu na zbieranie bodov. Pri každej platbe, kedy využijete klubovú kartu, spáruje systém položky nákupu s vaším profilom. Systém môže potom vyhodnotiť, čo nakupujete najčastejšie, na ktoré akcie reagujete a posielať vám personalizované odporúčania, napríklad prostredníctvom e-mailu.
CRM systémy môžete implementovať ako moduly do vášho aktuálneho informačného systému. No aby ste ich využívali skutočne naplno, mali by byť prístupné odkiaľkoľvek - aj zo smartfónu.
Nová éra CRM
Firma Allexis ponúka svojim klientom mobilné CRM riešenia, ktoré sú skutočne dostupné odkiaľkoľvek. S mobilnou aplikáciou, zameranou na podporu procesov predaja, môžete efektívne sledovať širokú databázu obchodných aktivít vašej spoločnosti. Od prvého kontaktu až po zrealizovaný obchod, všetky štatistiky máte dostupné online, nech ste kdekoľvek.
„Nezískate len detailný prehľad o obchodnej činnosti, ale tiež o samotných obchodníkoch. Vďaka efektívnemu a intuitívnemu reportingu si môžete byť istí, že administratívna záťaž spoločnosti rapídne klesne - a vy sa budete môcť venovať dôležitejším veciam.“, dodáva Jana Rovčaninová.
(pr)