StoryEditor

Digitálny marketing otvára oči firme aj jej zákazníkom

04.11.2017, 23:00

Čísla hovoria za všetko: viac ako polovica celosvetovej populácie je online a každý týždeň sa táto skupina rozširuje o ďalších 3,5 milióna ľudí. Polovica z nás už používa smartfóny, pričom 51 percent všetkého „trafficu“ na webe prúdi práve z týchto zariadení. Sú teda už dôležitejšie ako klasické počítače či notebooky. Podobných štatistík by sa dalo použiť oveľa viac a všetky by hovorili to isté: ak firma chce zaujať svojich a hlavne nových klientov, musí sa začať seriózne zaoberať digitálnym dátovým marketingom. Pretože už včera bolo neskoro...

Vaša informácia by mala vyhrať

Osloviť zákazníka je dôležité už vtedy, keď ešte len zvažuje, čo si vlastne kúpi. „Je neskoro, ak s ním začneme komunikovať, až keď príde do obchodu,“ tvrdí Pavol Kubán, prezident ADMA. Dnes totiž pred samotným nákupným rozhodnutím navštívia ľudia zhruba 11 informačných kanálov, pomocou ktorých zisťujú a porovnávajú informácie. Aby tým rozhodujúcim bol práve ten váš, sa postarajú softvérové riešenia ako je SAP Hybris. K dispozícii je aj ako bezplatná demo verzia na goo.gl/pjwmpY.

Vďaka schopnosti spájať všetky komunikačné kanály, zbierať dáta o zákazníkoch a ich správaní a dokonca predvídať, ako sa môžu zachovať v budúcnosti, prinášajú tieto riešenia do marketingu digitálny rozmer. „IT a marketing sa čoraz viac prepájajú,“ skonštatoval Pavol Kubán v rámci konferencie SAP Hybris Day.

Napríklad spoločnosť HP Tronic, prevádzkovateľ eshopu Hej.sk (v ČR aj Kasa.cz a Euronics) zákazníkom posiela ročne vyše pol miliardy emailov. Vďaka SAP Hybris dokážu presne modelovať cieľovú skupinu, ale napríklad aj definovať časy, v ktorých je táto forma komunikácie najúčinnejšia. „Máme tri milióny aktívnych zákazníkov, vytvoriť z nich konkrétny segment trvá asi 15 sekúnd. Pred nasadením Hybris sme na to potrebovali niekoľko hodín. Rýchlosť a presnosť je skutočne neporovnateľná,“ povedal Vít Paulíček, CRM Manager HP Tronic.

SAP

Dáta môžu byť silnou zbraňou

Množstvo dát, s ktorými musia nielen obchodníci dnes pracovať, bude neustále rásť. Až štyri pätiny ľudí sú totiž ochotné podeliť sa s firmami o niektoré osobné informácie. Najčastejšie je to emailová adresa, ale napríklad tretina z nás nemá problém prezradiť aj to, kde sa aktuálne nachádza. A takmer 24 percent respondentov The 2017 SAP Hybris Global Consumer Insights Report by sa dokonca pochválilo aj  výškou svojho platu. A to hovoríme len o tzv. štruktúrovaných dátach, ktoré však čoraz viac dopĺňajú aj neštruktúrované informácie v podobe videí či príspevkov na sociálnych sieťach.

Dnes tak už nie je problém vytvoriť si komplexný profil konkrétneho človeka. Vďaka digitálnemu marketingu mu dokáže poskytovateľ služby či predajca tovaru vytvoriť na mieru ušitú ponuku a osloviť ho aj s využitím omnikanálového prístupu. Technologický pokrok pritom robí možnými veci, ktoré ešte pred pár rokmi patrili do scifi filmov.

Tvár prezradí mnoho

Tak napríklad funkcia Facial Analysis. Vďaka využitiu rozpoznávania tváre z video prenosu je SAP Hybris schopný identifikovať, že ide povedzme o muža vo veku 26 – 40 rokov. Na základe toho vie zo sortimentu  obchodníka automaticky filtrovať tovary či služby, ktoré následne komunikuje tejto kategórii zákazníkov, pričom sa dá aj určovať poradie, v akom sa budú zobrazovať.  Využívajú sa aj princípy strojového učenia, teda schopnosti systému zdokonaľovať sa postupne na základe získavania nových dát. Dokáže predvídať správanie sa zákazníka, napríklad že zvažuje odchod ku konkurencii a okamžite na to zareagovať. Práve rýchlosť je (nielen) v tomto prípade kľúčová – až 90 percent klientov totiž očakáva, že obchodník na ich dopyt či otázku zareaguje do 24 hodín. Ak sme spomínali zdieľanie polohy – jedna z funkcií tohto riešenia umožňuje využívať geolokáciu na presnú komunikáciu v rámci definovaného územia.

SAP

Aj v cloude a pripravené na GDPR

Okrem optimalizácie samotného marketingu slúži SAP Hybris aj na vyhodnocovanie účinnosti a efektivity marketingových kampaní, prakticky od začiatku komunikácie. „Keďže ide o integrovaný systém, sleduje nielen náklady, ale aj prínos kampane na reálny obchodný výsledok spoločnosti,“ vysvetľuje Martin Dudek, expert na riešenie SAP Hybris.

Ide teda o komplexný nástroj, ktorý je dostupný on-premise aj v cloude a vďaka svojej modularite sa dokáže prispôsobiť presne potrebám používateľov. Dôležitý je aj fakt, že SAP Hybris je už pripravený aj na plnenie požiadaviek vyplývajúcich z General Data Protection Regulation (GDPR).

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
26. apríl 2024 02:55