shutterstock.com
StoryEditor

Biano - všetko o bývaní pod jednou strechou

29.01.2017, 23:00

Biano.sk prinieslo na slovenský trh nový rozmer pri pohľade na segment bývania. Projekt zatiaľ funguje v Čechách a na Slovensku, no pozitívne ohlasy naň primäli jeho autorov k expandovaniu do ďalších krajín Európy. Ak chcete držať krok s trendmi v oblasti bývania, Biano by ste nemali prehliadnuť.

Ako by ste charakterizovali projekt Biano?

Biano je ideálna platforma pre všetkých, ktorí chcú vylepšiť svoje bývanie, inšpirovať sa a nakupovať v segmente home & decor. Biano spája užívateľov hľadajúcich inšpiráciu s profesionálmi - dizajnérmi a architektmi, predajcami, značkami. Na jednom mieste užívatelia nájdu inšpirácie od dizajnérov, produkty z eshopov a profesionálov v obore bývania.

V čom spočíva pridaná hodnota projektu? Čo nové nájde zákazník na Biane v porovnaní s inými eshopmi, katalógmi alebo webmi o bývaní?

Hlavnou výhodou Biana je, že užívateľ nájde všetko čo súvisí s bývaním na jednom mieste. Nemusí prechádzať desiatky alebo stovky webov a hľadať zaujímavé nápady a inšpirácie, na Biano nájde všetko prehľadne zoradené. Ďalšou výhodou je, že obsah triedime a hodnotíme, takže zobrazujeme používateľom primárne to, čo nás zaujalo. To isté platí v oblasti nakupovania, kedy užívateľ nemusí prechádzať desiatky eshopov, aby našiel svoju vysnívanú lampu. Na Biano produkty jednoducho nájde. Tým, že spájame inšpirácie a produkty, ponúkame užívateľom unikátnu možnosť vidieť, ako konkrétne výrobky vyzerajú v interiéri. Potom si ich ľahšie predstavia u seba doma.

Ako sa môže záujemca stať súčasťou projektu?

Profesionáli sa registrujú zadarmo. Potom môžu nahrať svoje fotky, ktoré sa triedia do projektov. Naši editori následne projekty schvaľujú a známkujú, aby sme užívateľom primárne zobrazovali pekné projekty. Veľa záleží na kvalite fotiek. V princípe môže profesionál nahrať ľubovoľné fotky. Tie, ktoré napríklad nie sú tak kvalitné alebo nespĺňajú určité kritériá, sa zobrazia až na konci zoznamov.

Prečo by sa mali eshopy, architekti, dizajnové či nábytkové štúdiá stať súčasťou Biano? Aký úžitok im to môže priniesť?

Dizajnéri a architekti môžu na Biano prezentovať svoju prácu zadarmo. Máme veľkú návštevnosť, vieme zaujať státisíce ľudí na Facebooku a priviesť ich na Biano a prezentovať im prácu konkrétneho dizajnéra. V Čechách, kde projekt beží dlhšie, sú dizajnéri s viac ako miliónom zhliadnutí detailov fotiek. Ak dizajnér svojou prácou užívateľa zaujme, má veľkú šancu, že ho osloví pre spoluprácu. Sme pre nich zaujímavý reklamný kanál, ktorý je zdarma.

Čo sa týka eshopov, spolupráca funguje na báze PPC, teda platby za klik za privedeného užívateľa do shopu. Sme pre eshopy zaujímavý discovery kanál, kde naši používatelia často hľadajú inšpiráciu ohľadne toho, čo si zaobstarať do bytu alebo domu.

Vyplývajú pre partnerské eshopy a profesionálov v danom obore aj nejaké povinnosti v rámci spolupráce s Biano?

Eshopy nám len dodajú produktový feed s informáciami o produktoch a potom si nastavia ceny za klik v jednotlivých kategóriách. Všetko ostatné funguje automaticky a spolupráca je pre partnerov veľmi jednoduchá a v podstate prevádzkovo nenáročná.

Čo je cieľom projektu?

Biano je projekt pre všetkých milovníkov bývania. Pre každého, kto premýšľa o tom ako žije, ako svoj domov vylepšiť alebo zútulniť. Chceme užívateľom dať najlepšie katalóg o bývaní, ktorý existuje. Najviac relevantného obsahu na jednom mieste. Chceme byť miestom, ktoré sa ľuďom vybaví, keď sa povie "bývanie".

Ako dlho projektu funguje v Českej republike, ako dlho na Slovensku a ako sa mu darí z hľadiska záujmu zákazníkov?

V Česku fungujeme od leta 2015, na Slovensku sme Biano spustili v septembri 2016. Projekt stále rastie, neustále pracujeme na zlepšovaní ponuky obsahu - ako inšpiráciách, tak produktoch a zapojených eshopoch. V Česku máme cez 700 dizajnérov a 70000 fotiek, na Slovensku sú čísla samozrejme menšie, projekt sa postupne rozbieha. Celkom sme v januári 2017 zaznamenali návštevnosť cez 1,5 milióna návštev a do eshopov v januári pošleme 1.2M návštev.

V čom sú trhy, na ktorých Biano pôsobí, špecifické a ako sa to odráža na samotnom projekte?

Česko a Slovensko sú veľmi podobné trhy. Na Slovensku vidíme, že projekt rastie ešte rýchlejšie ako v Čechách a máme z výsledkov veľkú radosť. Teraz spúšťame Biano v Holandsku, kde vidíme, že štýl a kultúra bývania sú trošku iné ako v ČR a SR. Uvidíme, ako sa tam Bianu bude dariť.

Aký bol pre Biano rok 2016 a aké sú očakávania a plány v roku 2017?

Rok 2016 bol pre nás hektický a niesol sa v znamení rýchleho rastu. Postupne si testujeme ako web poskladať, ako triediť a filtrovať produkty a celkovo obsah, aby to pre užívateľov bolo zrozumiteľné. Na rok 2017 plánujeme spustiť ďalšie dve krajiny, teraz sa chystáme do Rumunska, ktoré by sme chceli spustiť na prelome apríla a mája. Potom bude nasledovať ešte jedna krajina a budeme tak celkom v piatich krajinách do konca roka 2017. Chceli by sme sa dostať na 6 miliónov návštev v decembri 2017.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
20. apríl 2024 05:26