StoryEditor

Košické gymnázium nahradia obchody

18.01.2011, 23:00

Košičanom čoskoro pribudne ďalšie nákupné centrum. Miestna spoločnosť Sette plánuje v mestskej časti Košice-západ postaviť nákupný park za päť miliónov eur. Ten by mal na ploche viac ako 7 800 štvorcových metrov priniesť prevažne diskontné predajne. "Pokiaľ splníme všetky podmienky územného a stavebného povolenia, tak začneme s výstavbou ešte tento rok,“ povedal pre HN Štefan Tomčo z firmy Sette, ktorá takýto projekt realizuje prvýkrát. Na pomoc si prizvala zahraničného partnera, ktorého Tomčo včera nechcel menovať.                     

Pozemok patrí kraju
Novým obchodom ustúpi nevyužívaný školský areál, ktorého predaj za 1,89 milióna eur schválilo zastupiteľstvo Košického samosprávneho kraja v júni minulého roka. "Areál bývalého Športového gymnázia na Popradskej ulici v Košiciach bol ako prebytočný majetok predaný vo verejnej súťaži,“ povedala Zuzana Bobriková, hovorkyňa predsedu Košického samosprávneho kraja. Ten od firmy Sette však stále svoje peniaze nedostal, a to aj napriek tomu, že spoločnosť už požiadala Ministerstvo životného prostredia o posúdenie vplyvov projektu na životné prostredie. "So spoločnosťou Sette bola podpísaná kúpnopredajná zmluva a do 31. januára 2011 má termín na uhradenie celej dohodnutej sumy,“ vraví Bobríková a dodáva, že do uskutočnenia platby je majiteľom nehnuteľnosti stále Košický samosprávny kraj.

Odsúdený na úspech
Hoci je v západnej časti Košíc obchodných plôch pomerne dosť, ide predovšetkým o priestory v nákupných centrách, ktoré sú zväčša vo vyššom cenovom aj celkovom štandarde. Navrhovaný retailový park s vonkajšou pasážou by však podľa Martina Biró, vedúceho oddelenia retailu CB Richard Ellis mal pritiahnuť dostatok kupujúcich. Okrem iného aj preto, že v okolí nebude mať priameho konkurenta. "Domnievame sa, že jednopodlažná schéma s obchodnými priestormi prístupnými priamo z parkoviska by v tejto oblasti mohla mať úspech, keďže takéto obchodné plochy sú cenovo výhodnejšie než v tradičných obchodných centrách, a teda priťahujú iných obchodníkov,“ vysvetľuje Biró.
Miroslav Hargaš

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
21. máj 2024 00:15