Sociálna poisťovňa každému poistencovi vedie individuálny účet poistenca. Obsahuje informáciu o stave jeho individuálneho účtu do 31. 12. 2003. Sú v ňom údaje o obdobiach dôchodkového poistenia, vymeriavacie základy. Na ňu nadväzuje informácia a zmenách stavu individuálneho účtu poistenca od 1. 1. 2004.
Z osobného účtu sa okrem iného zistí, či zamestnávateľ včas a v správnej výške platil za svojho pracovníka sociálne poistenie. To je dôležité napríklad pri následnom výpočte dôchodku.
Záujem o sprístupnenie oboch druhov informácií stúpa. Kým v roku 2011 poisťovňa vyhotovila 4 994 informácií o stave individuálneho účtu poistenca, v roku 2015 to už bolo 12 404 týchto informácií. V roku 2011 vyhotovila 4 550 písomných informácií o zmenách stavu individuálneho účtu poistenca a v roku 2015 ich počet narástol na 11 620.
"Informáciu o zmenách stavu individuálneho účtu poistenca sa občan môže dozvedieť aj prostredníctvom elektronickej služby Sociálnej poisťovne. Prístup si jednoducho a rýchlo vybaví pri osobnej návšteve pobočky poisťovne a podpísaní dohody o používaní elektronických služieb. Na základe prístupovej karty (grid karty) získa prístup k svojmu individuálnemu účtu. Je to najrýchlejšia cesta k informáciám na svojom individuálnom účte," radí Peter Višváder, hovorca Sociálnej poisťovne.
O informácie z individuálneho účtu môže poistenec požiadať aj osobne v ústredí Sociálnej poisťovne, telefonicky na bezplatnej linke 0800 123 123, elektronicky prostredníctvom kontaktného formulára na webovej stránke poisťovne www.socpoist.sk alebo písomne na adrese Sociálna poisťovňa, ústredie, 29. augusta 8, 813 63 Bratislava. Poistenec by mal uviesť identifikačné údaje - meno, priezvisko, rodné číslo, a tiež korešpondenčnú adresu, na ktorú má Sociálna poisťovňa informácie zaslať.
O vyhotovenie informácie o zmenách stavu individuálneho účtu poistenca za predchádzajúci kalendárny rok možno požiadať raz ročne, najskôr od 1. apríla kalendárneho roka.