StoryEditor

Stresujúce nákupy: tisíce Slovákov zháňajú darčeky deň pred Vianocami

11.12.2016, 22:45
Autor:
red, runred, run
Slovenský spotrebiteľ má rád nakupovanie darčekov v napätí a zhone. Prezrádza to prieskum zľavového portálu.

Do Vianoc sú už len dva týždne a darčekové šialenstvo sa začína. Tisíce Slovákov si nechávajú nákup na obdobie tesne pred sviatkami. Takéto správanie spotrebiteľov registruje portál ZlavaDna.


„December je tradične najsilnejším mesiacom roka a doterajšie predaje to potvrdzujú. Väčšina Slovákov si necháva nákupy darčekov na poslednú chvíľu,“ vysvetľuje riaditeľka portálu ZlavaDna Svetlana Tarageľová.

Polovica decembra na vrchole

Najviac zákazníkov zaznamenali v minulom roku na najväčšom zľavovom portáli v polovici decembra. Tomuto obdobiu dokázali konkurovať len posledné dva dni pred Štedrým dňom. Najsilnejším dňom bol pritom 23. december, keď Slováci nakúpili darčeky za viac než 120-tisíc eur.
Len samotný týždeň pred Vianocami zháňalo darčeky minulý rok takmer 14-tisíc Slovákov, pričom minuli približne 800-tisíc eur. Také sú poznatky spomínaného portálu. „Tento rok to vyzerá na štedrejšie Vianoce, takže nás čaká poriadna nákupná horúčka,“ dodáva Tarageľová.

Spotrebiteľské správanie

Zaujímavý je aj pohľad na Štedrý večer, pretože aj v tento deň nakupuje nejeden z nás. Viac než 1 300 ľudí si vlani nechalo nákup na tento deň, pričom minuli takmer 90-tisíc eur. Paradoxne najslabším predvianočným decembrovým dňom - z pohľadu obratu - bol piaty december, teda deň pred Mikulášom.
Spotrebiteľské správanie sleduje portál ZlavaDna od svojho vzniku, teda od roku 2010. Firma operujúca v oblasti kolektívneho nakupovania je súčasťou skupiny Creative Web, ktorá prevádzkuje aj ďalšie internetové portály, ako SlevaDne.cz, Bookio.sk, BookioPro či Camarero.

Portál ZlavaDna zaradila v roku 2013 do rebríčka najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v strednej Európe medzinárodná spoločnosť Deloitte. V roku 2014 získala webstránka ZlavaDna cenu ministra hospodárstva za najinšpiratívnejší podnikateľský príbeh a v tomto roku jej udelili aj ocenenie Slovak SuperBrands 2016.

01 - Modified: 2024-04-30 13:30:27 - Feat.: - Title: Najnovší prieskum: Koalícia by bola ešte silnejšia, klesli Smer aj PS 02 - Modified: 2024-04-30 09:10:00 - Feat.: - Title: Preplatíte aj vyše 20 percent. Stočené kilometre umelo ovplyvňujú cenu áut, tvrdí štúdia 03 - Modified: 2024-04-28 12:02:12 - Feat.: - Title: Prieskum: Parlamentné voľby by vyhral Smer, PS skončilo pred Hlasom 04 - Modified: 2024-04-27 08:36:15 - Feat.: - Title: Väčšina Rakúšanov považuje vlastníctvo automobilu za dôležité, ukázal prieskum 05 - Modified: 2024-04-25 09:41:32 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je Expres. Má aj najväčší podiel na trhu, ukázal prieskum
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
03. máj 2024 10:13