16.03.2017, 00:00

Top dlhy aj návštevy. Slovan je unikát

Bratislavský klub sa vrátil do desiatky klubov s najvyšším diváckym zázemím. Dopláca na príjmy z marketingu.

Hokejisti Slovana sa v poslednom zápase sezóny rozlúčili s piatou sezónou v KHL víťazstvom 7:5 nad Medveščakom Záhreb.
Zdroj: TASR

Veľa divákov, vyššie príjmy zo vstupného, viac sponzorov a marketingových príjmov. Tento ekonomický vzorec platí vo väčšine úspešných športových klubov. Nie však v hokejovom Slovane Bratislava. Napriek bezkonkurenčne najvyšším návštevám a tržbám zo vstupného spomedzi slovenských športových klubov sa nedokáže vyvarovať podlžností na platoch hráčoch či prenájme štadióna. Dôvodom sú nízke príjmy z marketingu, keďže vstupenky pokryjú len zhruba pätinu z celkového ročného rozpočtu klubu. Unikátnu pozíciu jedného z najsledovanejších hokejových tímov Európy potvrdil Slovan aj v najnovšom rebríčku Medzinárodnej hokejovej federácie. S priemerom 9 104 divákov mu patrí 9. miesto, pričom medziročne si polepšil o tri pozície. „V porovnaní s vlaňajšou sezónou prišlo na zápas o takmer 300 ľudí viac. Je to prejav stabilného záujmu a lojality fanúšikov,“ povedal pre HN marketingový riaditeľ HC Slovan Milan Vajda.

Zdraženie dlhy nevyrieši
Aby sa Slovanu v súvislosti s rozpočtom ľahšie dýchlo, musel byť zvýšiť ceny lístkov zhruba o dvojnásobok. A pritom mať istotu, že na štadión prišiel rovnaký počet divákov. „To by na Slovensku nefungovalo. Citlivo monitorujeme kúpnu silu našich priaznivcov. Ak by sa aj teraz znížil priemer na povedzme 6-tisíc divákov, hrať KHL by nebolo reálne,“ tvrdí Vajda. Prezradil, že v tejto sezóne KHL zarobil Slovan na predaji permanentiek a lístkov tri milióny eur. Po odpočít

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.