20.03.2017, 00:00

Tím Ferrari vstupuje do nového biznisu s F1

Talianska stajňa bude okrem účasti na pretekoch rozhodovať aj o smerovaní šampionátu. Stala sa akcionárom v Liberty Media, ktorá riadi formulu 1.

Tím Ferrari vstupuje do nového biznisu s F1
Zdroj: Reuters

Takmer štyri desaťročia bol takmer neobmedzeným vládcom formuly 1 Bernie Ecclestone. A najmä v posledných rokoch jeho éry neprichádzalo k zásadným zmenám či už vo vlastníckej štruktúre najprestížnejšieho motoristického šampionátu, alebo na poli marketingu. Januárový nákup rozhodujúceho vyše 35-percentného podielu akcií formuly 1 americkou spoločnosťou Liberty Media prináša zmenu. Noví šéfovia totiž dali jednotlivým tímom formuly 1 príležitosť stať sa akcionárom Liberty Media: budú sa tak môcť priamo podieľať na vytváraní novej F1 a v prípade ekonomického úspechu si vyplácať aj „tučné“ dividendy. Na túto biznis šancu ako prvé zareagovalo talianske Ferrari, ktoré vymenilo svoj 0,25-percentný podiel vo formule 1 za akcie Liberty Media v hodnote vyše troch miliónov dolárov. „Nominálne ide o nízky akcionársky podiel. Ale je to prvý signál inej stratégie nových majiteľov,“ povedal pre HN Štefan Rosina mladší, automobilový pretekár a expert na formulu 1.

Podľa vzoru amerických športov
Cieľom obchodnej stratégie Liberty Media, za ktorou stojí mediálny magnát a miliardár John Malone, je priblížiť sa k modelu, aký poznáme z amerických profesionálnych športov. Hokejovú NHL či basketbalovú NBA riadia vlastníci jednotlivých klubov, ktorí sú zároveň spolumajiteľmi danej ligovej súťaže. „Po tomto kroku najslávnejšieho tímu formuly 1 budú podľa mňa Ferrari v

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.