Zabudnite na ženský Ghostbusters, ktorý bol používateľmi na YouTube označený za najhorší filmový trailer. Ten získal za dva mesiace asi 775 tisíc dislajkov. O nový rekord sa postaral totálny prepadák (opäť traileru), no tento raz na hru Call of Duty Infinite Warfare. Známa značka, ktorá každý rok uvoľňovala nové pokračovanie akčnej hry, dostala za takmer týždeň viac ako milión záporných hodnotení. No po deviatich dňoch je už skoro na úrovni 1,7 milióna dislajkov.
Týmto si video zaslúžilo titul najviac negatívne hodnoteného herného videa v histórii. A navyše aj najrýchlejšie rastúceho záporného hodnotenia. Fanúšikovia kritizujú na novinke takmer všetko od spracovania, cez príbeh, zasadenie, až po grafickú stránku.
Značka Call of Duty ale na druhú stranu patrí k najlepšie predávajúcim herným sériám, ktoré kedy boli spracované. Na ich výrobe pracuje až trojica svetových štúdií, ktoré už spolu vydali desiatky titulov na herné konzoly, smartfóny či počítače. Hra sa po prvýkrát objavila v roku 2003 a odvtedy mala priniesť viac ako 10 miliárd dolárov.
Z toho, že ich nový trailer však nepatrí medzi úspešné si šéf vývojárov ťažkú hlavu nerobí. „Podobný scenár sme už v minulosti videli. Obdobne dopadol aj trailer na hru Call of Duty Black Ops II, ktorý bol v danej dobe rovnako podľa hodnotení jedným z najhorších. A napokon sa samozrejme táto hra stala našou najúspešnejšou, ktorú sme kedy vôbec vydali,“ povedal Eric Hirshberg, CEO spoločnosti Activision pre BBC.
Krátke video, ktoré hru promuje, totiž závisí skôr od spracovania, hudby a strihu. Kvalitu hry vôbec neovplyvňuje. „Neúspech“ traileru na nové Call of Duty má však aj iný dôvod. Konkurenčná značka Battlefield ukázala len pred pár dňami nový trailer pre svoju novú hru s názvom Battlefield 1.
A keďže hry súperia, hráči z celého sveta porovnávajú aj trailery. Narozdiel od vesmíru, kde sa odohráva nové Call of Duty, konkurencia mieri do prvej svetovej vojny, ktorá je veľkým osviežením oproti aktuálnemu trendu. Trailer je navyše na YouTube úplným trhákom. Dokazujú to aj čísla. Za päť dní má 23 miliónov videní, cez milión lajkov a len 22 tisíc negatívnych reakcií. Porovnať obe videá si môžete nižšie pod článkom.
Call of Duty:
Battlefield: